HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vinterdäck inför resan till Kroatien
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2014/09/11 :  13:26:35  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Jag ska åka ner till Kroatien i slutet av oktober. Hemresan beräknas påbörjas 31 oktober. Frågan är om jag ska byta till vinterdäck före eller efter resan?

Ta dig samman och gör något onyttigt!

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2014/09/11 :  13:35:06  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Sommardäck fram och tillbaka. :-)
Go to Top of Page

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2014/09/19 :  17:25:32  Show Profile Send Jojosoda a Private Message  Reply
Ska det inte vara fram och bak!? :-)
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2014/09/19 :  20:08:45  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det beror på om du har dubbat eller inte. Dubbat är ju inte lagligt i flera länder.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/09/19 :  21:06:12  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Friktionsdäck slits dock väldigt mycket vid temperaturer över 10 grader.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2014/09/19 :  21:26:02  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Risken för snö i oktober är väl ändå inte så stor

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2014/09/23 :  10:29:19  Show Profile Send alpinist a Private Message  Reply
Men det är väl nån liten kulle som man måste över på vägen till Kroatien....Alperna eller nåt...

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2014/09/23 :  14:37:06  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jag ska också ned till Kroatien med bil i oktober och kör med sommardäck.Det kan bli varmt därnere i oktober, men man ska ju över alperna, men inget på höghöjd, det går tunnel under dom högsta passen.
Snö kan komma i bergen när som helst under hela året och jag råkade ut för 30 cm snö när jag skulle köra till Zalsburg från Pula en gång i mitten av maj med motorcykel (med sommardäck :)
Samma sak i Schweiz en gång i mitten av Juli.
Det var till att ta in på första bästa ställe tills nästa dag då snön smält bort.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000