HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tråkig nyhet från Pioneer..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2014/09/18 :  10:58:54  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Another one bites the dust...

http://asia.nikkei.com/Business/Companies/Pioneer-s-exit-from-stereo-components-marks-end-of-era

Medan Technics återupplivas kommer Pioneer i framtiden satsa främst på bilstereo..

und3ad
Member

151 Posts

Posted - 2014/09/18 :  11:28:28  Show Profile Send und3ad a Private Message
Jag hade hört om försäljningen av deras DJ-avdelning (dom behåller 15% eller så vill jag minnas), men inte att dom skulle släppa hela A/V-delen. Trist!

Anläggningen: McIntosh C2500, McIntosh MC452, Oppo BDP-105D
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2014/09/18 :  11:42:05  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Knepigt att de då samtidigt kommer ut med nya produkter?
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2014/09/18 :  12:55:43  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det känns, om det stämmer helt och hållet, lite som en fortsättning av den linje som började -98 (var det väl) när Pioneer bytte logga. Man satsade ju helt klart mer på hemmabio och tv-apparater. För mig som alltid varit mer intresserad av musikåtergivning, så kändes det steget lite tråkigt. Jag får väl klappa lite på min gamla PD-S802G, som är ett "sample"-exemplar... Annars har jag inte mycket Pioneer kvar, men den har jag inte hjärta att göra mig av med.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

SorenG
Starting Member

2 Posts

Posted - 2014/09/20 :  10:46:39  Show Profile Send SorenG a Private Message
Hur påverkar det TAD tro?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000