HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Jord eller jord
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2015/01/25 :  09:23:10  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Hej nu har jag tagit på mig att renovera en Dynaco (kit) ST-35 så långt helt ok. Men vid öppnandet av apparaten så insåg jag att det var ren chassijord dvs. nättrafons - är direkt kopplad till chassi jag är inte speciellt förtjust i detta.

Jag har ändå byggt ett par andra rörbyggen med separat stjärnjord går detta att införa utan att man får en massa problem på halsen.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

manw
Member

445 Posts

Posted - 2015/01/25 :  10:10:39  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Man kan ju göra en stjärnjord, sedan ansluta chassit med 100ohm till din signaljord. Låter man chassit "flyta" brukar det leda till brum annars.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2015/01/25 :  18:32:41  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det är så jag brukar göra manw men jag använder mig av ett trick som pix gör med två dioder som fungerar ungefär samma sätt.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000