HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Benz Micro Gold?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2015/02/19 :  10:33:51  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Hej!
Jag är nybörjare i vinylsvängen och håller precis på att köpa en spelare. Jag har fått span på en Pro-Ject RPM 5 med en Benz Micro Gold pickup på.
Är det någon som har erfarenhet av denna pickup? Kanske till och med nån med erfarenhet av denna kombination? Är det nåt att ha?

Jag har också sett en RPM 5.1 ihop med Dynavector 10x5, men då blir det genast dyrare. Skulle detta vara en kombination som är värd att lägga mer pengar på? Skillnaden kommer vara i häraden kring 2500:- jämfört med RPM 5 + Benz enl ovan.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2015/02/19 :  11:17:35  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Det kommer nog säkert att låta bra. Har för mig att Benz Micro Gold är en lågnivå MC pickup och kräver då stepup-trafo eller ett phonosteg med MC-ingång!

Lycka till med framtida vinyläventyr :)
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2015/02/19 :  11:47:24  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Ja, det är en lågnivå-pu, 0,4mV. MC-riaa går med i eventuellt köp!

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Ekan
Member

139 Posts

Posted - 2015/02/19 :  18:57:33  Show Profile Send Ekan a Private Message  Reply