HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Smartwatch, är tiden mogen nu?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/03/22 :  08:43:48  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Det börjar poppa upp allt fler smarta klockor på marknaden.
Jag är lite nyfiken på att kunna kombinera ett bra, snyggt och funktionellt armbands-ur, med tränings funktioner.
På nätet ser ju alla dessa ur fantastiska ut, men i praktiken spelar ju även den mekaniska "känslan", och hållfastheten in
Någon som grävt i detta och har synpunkter?



[Edit] Hur kompatibla är övriga märken mot Iphone? (Jag vill egentligen vara så lite bunden till telefonen som möjligt)

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2015/03/22 09:02:32

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2015/03/22 :  11:15:28  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Personligen tycker jag den ser för liten ut för användbarheten, men för stor för bekvämligheten. En biffig "klump" på armen med mindre yta på skärmen för att kunna skriva/välja/sortera filer meddelanden mm användande.

Jag kommer vänta ett antal generationer innan jag funderar allvarligt på en sådan. Jag tror på iden men ser inte att dom har kommit över alla barnsjukdomarna än. Men jag är ju allmänt teknikfientlig utav mig så min röst har väldans lite tyngd i detta ärende.

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/03/22 :  11:45:35  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag skulle vilja ersätta telefonen med ett armbandsur för att slippa släpa på denna klump. Men som jag förstått det så har (iwatch) enbart en blå-tand länk till iphonen, och då faller ju den befrielsen

De data-illustrationer som visats på div smart-watches är ju mycket tunna ergonomiskt böjda skapelser. Men frånsett Samsung Gear S så liknar de flesta modeller en snusdosa monterad på ett gummiband.

Är det någon som ägt en smartwatch av senare modell och kan uttala sig?


"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2015/03/22 :  12:03:16  Show Profile Send ahultin a Private Message  Reply
Jag har använt en Pebble Steel under det senaste året. Inte så flashig, monokrom skärm osv. Men bra batteritid och den innehåller det jag vill att den ska göra - dvs att jag får aviseringarna i den (mail, sms, meddelanden från FB om man nu vill det...).
Dock - den är inte befriad från telefonen. Man kan ha den som en egen klocka, men den ersätter inte träningsklockan (en rudimentär version av runkeeper finns, men kräver då att telefonen är med i bakfickan....).
Just nu har jag en Windows Phone, som jag är nöjd med - men då blir Pebblen bara just en klocka.....

Om jag skulle köpa en klocka idag skulle jag kika lite extra på Garmin Fenix 3. Alla träningsfunktioner som jag vill ha, samt aviseringsmöjligheter m.m. Visst, det är en del pengar i den, men i Garmins fall kan jag i alla fall snåla och köpa en billigare Android telefon...

Massa Linnprylar...

Edited by - ahultin on 2015/03/22 12:06:54
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2015/03/22 :  12:25:16  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Har en knapp som e ur!

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/22 :  14:53:05  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Jag tycker tekniken är häftig Utseendet är okej även om jag tror att de är stora, har inte sett eller känt på någon irl, verken iWatch eller någon annan heller.

Sen är det det där med behov och användarvänlighet? Behov kan jag skapa och lära mig går fortfarande, men.....?

/byZan
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/03/22 :  15:25:34  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Har en Samsung Gear som funkar utmärkt men kräver telefon.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/03/22 :  15:55:31  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Räven,
Vet du om den går att synka även mot iphone?

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2015/03/22 :  18:59:43  Show Profile Send ahultin a Private Message  Reply
Pix - Nix. En klocka som har Android Wear som operativ synkar mot Androidtelefoner....inte till Iphones.... Och en Iwatch kräver en Iphone.....
Sedan finns det enstaka som klarar båda systemen - typ Pebble, eller Garmin, suntoo osv. Men windows phone verkar inte vara någon som stöder....#128542;

Massa Linnprylar...
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/03/22 :  18:59:52  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Ingen aning men tror inte det.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2015/03/26 :  10:48:38  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Menar ni Apples Watch när ni skriver iWatch?

Ni kan ju alltid köpa ett sportarmband och ha telefonen på armen när ni ska ut och springa
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2015/04/01 :  15:41:33  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Har en Sony Smartband Talk SW30 sedan några månader tillbaka. Testade stora "riktiga" SmartWatches men jag tyckte de var för stora, dålig batteritid och jag behövde inte alla de funktionerna.. Denna är ett aktivitetsband med tydlig enkel display där jag ser meddeladen, kan styra telefonen och den går att använda som en handsfree, batteritiden är 3-4 dagar.. Går inte att ansluta till Apple (iOS) utan då rekommenderar jag nog Pebble klockan (steel .. den något upphottade..) som jag valde mellan också...

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000