HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Nätdel till Squeezebox Touch
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2015/03/26 :  21:32:39  Show Profile Send Milner a Private Message  Reply
Funderar på att göra en egen nätdel i stället för väggbulan som följer med. Om det stämmer att det är 5 volt spänning borde ju en nätdel till dator funka bra. Den är ju relativt kraftig. Jag tar gärna emot synpunkter på detta.

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2015/03/26 :  22:04:38  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
http://www.diyaudio.com/forums/group-buys/264185-squeezebox-touch-psu.html

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

bugared
Member

135 Posts

Posted - 2015/03/26 :  22:26:58  Show Profile Send bugared a Private Message  Reply
En sådan här hade jag till min klart hörbar skillnad.http://www.teddypardo.com/powersupplies/forlogitech/ttouch.html
Go to Top of Page

bugared
Member

135 Posts

Posted - 2015/03/26 :  22:28:47  Show Profile Send bugared a Private Message  Reply
En sådan här om du vill bygga själv.http://www.teddypardo.com/diy/buy/superteddyreg.html
Go to Top of Page

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2015/03/28 :  23:06:42  Show Profile Send Milner a Private Message  Reply
Tack för tipsen, men vill helst göra något helt eget. Det är 5 volt som gäller i alla fall. Blir som sagt något helt eget eller inget alls. Fortsättning följer..
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2015/03/29 :  09:38:41  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Sitter med största sannolikhet stabiliseringskretsar inne i apparaten. Man bör nog börja med att titta hur det ser ut där, för de analoga delarna i vart fall.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2015/03/31 :  23:55:32  Show Profile Send Milner a Private Message  Reply
Oavsett det så borde den matas med 5 volt likström. Ju stabilare desto bättre kan jag tycka i alla fall.
Go to Top of Page

bugared
Member

135 Posts

Posted - 2015/04/01 :  09:12:52  Show Profile Send bugared a Private Message  Reply
Jag hade en http://www.teddypardo.com/diy/buy/superteddyreg.html innan jag köpte en färdig enhet av honom,du bestämmer både ut och utspänning när du beställer av honom
Bert
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2015/04/01 :  10:27:34  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Jag hakar eller hugger mig in på denna tråd, tänkte nämligen ställa samma fråga fast angående en annan apparat. Har en NAD Wireless DAC 1, 5V DC 1.2A.
Adaptern som sitter i uttaget surrar så förskräckligt så jag vill ha annan.

Har enbart hittat dessa, finns ju även till din squeeze!
http://www.squeeze-upgrade.com/lineaire-voeding-voor-p-1643.html?language=en

hmm, kanske slänger iväg ett mail till Teddy.
Vart hittar man resten av prylarna som behövs om man skulle vilja DIYa från TeddyP?

Hur köper man rätt från elfa eller liknande firmor?
Vad måste jag tänka på?

Några andra förslag?

((( JUNEPE )))


¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

bugared
Member

135 Posts

Posted - 2015/04/01 :  22:49:13  Show Profile Send bugared a Private Message  Reply
En bra trafo likriktare och kondingar,Googla(power supply circuit diagram bilder) så hitta du hur mycket info som helst
Bert
Go to Top of Page

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2015/04/02 :  22:25:33  Show Profile Send Milner a Private Message  Reply
Tack för alla tips, men jag tänker bygga helt eget med diskreta komponenter och en egen låda med borstad aluminiumfront eller liknande. Allt eller inget...
Go to Top of Page

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2015/04/16 :  23:54:16  Show Profile Send Milner a Private Message  Reply
Nu har jag byggt en. Det blev en nätdel till dator som jag tänkte först. Jag lödde bort allt onödigt i den och den har piffats upp med borstad aluminiumfront och en vippströmbrytare till inkommande spänning så man kan starta om Squeezeboxen utan att rycka sladden. En grön lysdiod visar när den är i drift. Squeezebox Touch kräver upp till 1,5 Ampere. Nu har jag tagit i ordentligt för den nya lådan kan leverera 20 Ampere i 5 volt. Ska provlyssna i morgon fredag.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2015/04/17 :  07:21:19  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
starta om Squeezeboxen utan att rycka sladden

Gör du inte omstart via fjärrkontrollen? Kan inte vara nyttigt för SB när du rycker ut sladden.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2015/04/17 :  07:40:28  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Ibland hänger sig min Touch så att jag måste dra ur sladden för att starta om, händer även med andra SB hos mig. Tror att det bara hänt när jag krånglat med något i nätverket så att de tappat kontakten med servern.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2015/04/19 :  20:06:22  Show Profile Send Milner a Private Message  Reply
Det blev ett rejält lyft ljudmässigt. Fastare bas, mer öppet mellanregister och lättare att höra var i ljudbilden sångare och instrument befinner sig. Diskanten känns både mer informativ och behaglig samtidigt. Det finns en liten störning som hörs när det är tyst mellan låtarna. Inget nätbrum utan något annat konstigt ljud från någon aktiv komponent. Ska försöka lösa det.
Go to Top of Page

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2015/04/25 :  22:12:41  Show Profile Send Milner a Private Message  Reply
Har provat med en kondensator som störätare utan någon skillnad. Ska löda in en skärmad kabel mellan apparaterna i stället och se vad som händer. Ljudet är så pass mycket bättre att jag kan leva med den där störningen som bara hörs när det är tyst mellan låtarna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000