HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sonos eller Heos eller Bluesound?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2015/04/14 :  15:48:43  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Ja vad ska man välja???

Är ute efter en enhet utan förstärkare. Den ska kopplas till min NAD C510 DAC. Kör Spotify idag men vill gå över till Tidal framöver.
Kommer att köra en hel del streamad radio, t.ex. P3.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/04/14 :  19:37:52  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Heos har jag ingen vidare koll på men de båda andra har fått en hel del speltid hemma hos mig. Om inte HiRez är viktigt för dig så spelar det mindre roll vilken du väljer. De låter inte speciellt olika om du tar ut digital signal och båda har mycket bra gränssnitt och handhavande. Ingen av dem låter lika bra som en dator med WiMP HiFi klient vill jag påstå, men det ör inte så långt borta att det är oacceptabelt.
Bluesound har fördelen att kunna läsa från lokalt ansluten USB-disk om det är viktigt?
Sonos har elektrisk digital ut också, och dessutom ett extra nätverksuttag vilket jag tyckt varit toppen.

Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2015/04/14 :  21:51:49  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
HiRez är kul såklart, likaså fördelen att kunna läsa från USB.

Varför ska man ha ett extra nätverksuttag förresten?

Just nu lutar det starkt åt Bluesound men smolket i glädjebägaren är att den inte har koaxialutgång...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/04/14 :  21:58:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
japp, håller med... Verkar som den extra omvandlinger til/från ljus introducerar något jag oftast ogillar.
Det extra nätverksuttaget har jag haft nytta av då jag har endas ett på väggen vid stereon. Det går en kort ethernet till Sonos och sedan en ännu kortare vidare till Pioneer N-50 för något bättre ljud vid filspelning/bluetooth/airplay.
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2015/04/15 :  00:21:12  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Ah, smart!

Min DAC klarar ändå inte 2 koax-anslutningar (bara en), och jag måste ha koax från CD-spelaren. Så jag måste i.a.f. köra med optiskt. Blir nog en Bluesound.

Någon som spelat SR P3 på en Bluesound?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2015/04/28 :  10:12:02  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Hittade denna Teufel idag:

http://www.teufelaudio.com/de/raumfeld-audio-streaming/raumfeld-connector-p9527.html

Klarar allt som Bluesound klarar (HD-ljud, USB mm) men kostar hälften och man får öppet köp 8 veckor! Too good to be true???

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2015/04/28 :  13:38:34  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Teufel verkar ha problem med ljudkvaliteten...

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=306455&page=3


Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2015/04/28 :  13:46:29  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
En rolig grej:

Jag drog igång min PS3:a igår, efter att inte ha använt den på ett halvår. Tänkte att det kunde vara kul att koppla den till min NAD DAC via HDMI för att testa lite. Blev positivt överraskad två gånger: Först att det fanns en FW uppdatering med Spotify (har Premium), sedan att det gick jättesmidigt att styra Spotify med min Android-TAB. Så nu klarar jag mig ett tag... :) Ljudet blev överraskande bra!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000