HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Högtalareelemnet
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2015/05/28 :  10:59:51  Show Profile Send Raffe a Private Message  Reply
Hej, mycket möjligt att jag lägger detta inlägget i fel forum men här borde dom som vet kunna komma med ett svar

Har ett par Von Schweikert vr4jr där ena basen gått till de sälla jaktmarkerna . Jag undrar om nån kan hjälpa mig med vad det är för element, finns inga beteckningar, står bara Von Schweikert Audio på dom. Ett sjutums skärmat element. Pratade med verkstan på hifikit o dom gissade på ett 7-tums Scan-Speak. Skickade bilder (som jag blev ombedd att göra...). Finns bild på elementet i länken.Detta är på ett par vr2 men det sitter samma i vr4jr.

Redigerar lite, fick svar från HifiKit o dom har varit mycket hjälpsamma så detta ska nog lösa sig vad det lider

http://www.wghwoodworking.com/av/VR2-1.jpg


Mvh Jonas Gustafsson

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra

Edited by - Raffe on 2015/05/30 14:38:29

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/05/28 :  11:08:23  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Varför kontaktar du inte helt enkelt Von Schweikert Audio?
De har alltid varit behjälpliga när jag mailat dem och jag har även köpt element ifrån dem.

VH Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2015/05/28 :  11:14:08  Show Profile Send Raffe a Private Message  Reply
Det glömde jag visst nämna att jag har gjort. Inget svar därifrån heller.

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/05/28 :  14:08:36  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det var som sjutton??!?
Förvisso är det ett par-tre år sedan jag var i kontakt med dem...
(Mina VR-2 sprack i fogen till ballast-kammaren med resultatet att ca 10kg magnetiskt blästersand spreds i högtalarna när de vändes för montage av fötterna. X antal av dessa små kulor fastnade i talspolegapet på basarna... :/)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2015/05/28 :  21:19:24  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Visuellt ser det inte ut som Scan-Speak tycker jag men har inget annat att komma med heller.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2015/05/29 :  08:48:00  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Har du provat att kontakta dem øver Audiocircle?

Tror att delar av føretaget ær aktiva dær och du kan sækert få hjælp dær

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2015/05/29 :  13:02:40  Show Profile Send Raffe a Private Message  Reply
Beat:
Det har jag inte, ska prova där. Tackar för tipset :)

jonazs:
Du kan säkert har rätt där, jag hade själv för mig att det satt Seas-element i dom...

//Jonas

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2015/05/30 :  18:02:23  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Jag tror att jag har ett helt ny element från VR-1 som jag köpte när jag brände en av mina och VS sålde dom ändast i par. 6.5 är den tror jag.
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2015/05/30 :  20:08:29  Show Profile Send Raffe a Private Message  Reply
ninja:

Skickade dig ett pm

//Jonas

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2015/06/01 :  09:56:02  Show Profile Send Raffe a Private Message  Reply
Ingen som har nån mer idé? Har ett par krokar ute men det skadar inte med flera :D

//Jonas

Edit:
Behöver nu två element, när jag ändå höll på att pyssla med högtalarna passade jag på att städa. Lite väl ordentligt...


Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra

Edited by - Raffe on 2015/06/01 17:23:06
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2015/06/01 :  18:34:38  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Har du läst den här sidan http://taperssection.com/index.php?topic=136615.15
Där nämner de ScanSpeak i dem nyaste versionerna.

//Niklas
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2015/06/01 :  22:08:27  Show Profile Send Raffe a Private Message  Reply
Tackar för svaret, nikwin

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2015/07/24 :  15:35:06  Show Profile Send Raffe a Private Message  Reply
Ja,

Fick efter många om o men kontakt med tillverkaren(VS) så nu sitter det två sprillans nya element i ena högtalaren, mjukar upp dom för glatta livet. När jag väl fick svar gick det hur smidigt som helst.
Tackar för svaren jag fått här

//Jonas

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2015/07/24 :  16:09:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Gött!
Vr tycker jag har känts lite svajigt dom senaste åren men det beror nog på att dom idag är ganska sällsynta i norden.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2015/07/24 :  19:21:33  Show Profile Send Raffe a Private Message  Reply
Ja, det känns riktigt gött! :)

Dom har ingen representant i norden, nej. Var Hifi Experience som hade dom senast om jag inte har fel för mig? Fick genom Ultimate i Vimmerby(tack för hjälpen) fatt på en i Holland
som kunde fixa elementen, dock var han på semester när jag kontaktade honom o när han var tillbaka hade jag redan nya på ingång från Californien. O till ungefär samma pris som jag fått
betala från Holland. Ca 5400 från USA inkl. tull o moms, från Holland hade det kostat 220¤/element + frakt. Jag är jäkligt nöjd :)

//Jonas

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000