HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Fötter
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kallec
Starting Member

4 Posts

Posted - 2015/06/30 :  19:57:40  Show Profile Send kallec a Private Message  Reply
Köpte en rapplig gammal skivspelare, naturligtvis var fötterna bara skrot. Jag söker lämpliga billiga fötter, sökte lite på nätet och det verkar ju finnas väldigt stort utbud så jag undrar ifall någon har några tips.

Skulle ju kunna köpa en hel skivspelare : ) men nu har jag snöat in på att fixa till denna om det går. Skivspelaren är en Marantz 6025, kanske inte värd att lägga någon energi på..men det fanns nål på den åtminstone : )

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2015/07/01 :  13:02:38  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Kan det här vara något?

http://www.eluxson.se/346-apparatfotter

J. Ullberg
Go to Top of Page

kallec
Starting Member

4 Posts

Posted - 2015/07/01 :  16:43:35  Show Profile Send kallec a Private Message  Reply
Ser fina ut, men all dämpning verkar ske i fötterna så dom måste vara med lite fjädrar mm tror jag.
Go to Top of Page

Vinylguru
Starting Member

6 Posts

Posted - 2015/11/18 :  23:02:21  Show Profile Send Vinylguru a Private Message  Reply
Kanskje noen av de her kan brukes? https://svalander.se/shoppen/ljudfoerbattring/vibrationsdampande_foetter/ssc

Luxman L-510, Technics SL-23, Optonica RP-3500, Technics SL-1510Mk2, Pioneer PL-12, Philips 212, Pioneer PD-S06, Celestion 3 (mod), Stax SR Lambda samt myyye musik
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2015/11/19 :  08:29:06  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Kul jag köpte en likadan på loppis förra helgen den ska till äldsta sonen jämmfört med LP 12 så saknar den lite men låter helt ok ska byta pickup på den när jag fått tillbaka LP 12 från service.

Jag gav 250 kr för den ser ut som om den är lite använd pickupen är inte orginal utan sitter en ortofon låter helt ok saknar lite kropp.Den känns inte som någon stridsvagn direkt men jag antar att det är en av Marantz billigaste spelare


Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/11/19 :  09:00:31  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Har du en Tempur-madrass eller kudde, så kan du klippa till high-end fötter för 0 kronor

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2015/11/23 :  20:41:27  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Och tempurmadras är gratis?

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2015/11/25 :  16:36:14  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Jag har Marantzen stående på en target vägghylla med sd fötter nu och den spelar med mera kraft och är tystare, största förbättringen var att plocka bort huven. Tror inte sd fötter kommer att funka hemma hos sonen för där kommer den stå på en Ikea lack bord men får väl prova. Tror i och försig att hans grannar uppskattar om det inte går spela så högt.

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000