HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad tycker ni om Apple Music?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

atle
Semesterfirare

120 Posts

Posted - 2015/06/30 :  21:12:32  Show Profile Send atle a Private Message
Apple Music är släppt. Jag har lyckats uppdatera min iPad och gjort en snabbtest. Jag är inte särskilt imponerad. Gränssnittet kommer inte upp i nivå med Spotifys. Tycker det är riktigt krångligt att söka efter ny musik om man inte väljer något från nyhetslistan. På datorn har jag inte fått igång det är för att jag inte lyckats ladda ner ny version av iTunes. Någon annan som testat?

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2015/06/30 :  22:01:06  Show Profile Send govinda a Private Message
iTunes ville uppdatera avtalet med 85 sidor text att godkänna!!!

Det är väldigt sällan jag lägger energi på sånt här men det här e värre än knott!!



Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

atle
Semesterfirare

120 Posts

Posted - 2015/06/30 :  22:33:11  Show Profile Send atle a Private Message
Jo, deras licensavtal är helt galna. Jag undrar om det kan anses vara rimligt att man läser igenom så många sidor innan man godkänner, alltså skulle det hålla vid en rättegång?
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2015/07/01 :  12:12:36  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Ajajaj - passa er før att inte læsa det finstilta i Apples kontrakt - https://www.youtube.com/watch?v=sglZGSwK6ow

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2015/07/01 :  15:50:43  Show Profile Send govinda a Private Message
Spot on

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2015/07/01 :  16:38:18  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Det finns absolut ingen mening med att göra det enkelt, när det går att krångla till det.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

atle
Semesterfirare

120 Posts

Posted - 2015/07/17 :  00:31:48  Show Profile Send atle a Private Message
Jo, som sagt var, visst är Apples licensavtal extremt tillkrånglade men nu handlar inte tråden om deras licensavtal utan om Apple Music

Nu har jag fått igång Apple music på datorn med hjälp av iTunes, men jag är inte speciellt imponerad av funktionaliteten. Dom där "bollarna" som man ska använda för att ange vilken typ av musik man är intresserad av känns lite trubbiga. Jag föredrar Spotifys teknik för att hitta artister som jag är kan vara intresserad av att lyssna på. När jag spelar från mobiltelefonen så får jag en del "drop outs" vilket känns konstigt med tanke på att det är Apple som utvecklat tjänsten. Apple borde veta hur man löser dom tekniska detaljerna. Jag saknar också möjligheten att kunna styra iTunes på datorn från iPad/iPhone. Får hoppas att Apple snart releasar en ny version av Remote som det går att styra Apple Music från.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000