HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vandrarkängor.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2015/07/29 :  13:07:32  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Behöver tips på bra vandrarkängor,0-10 kg på ryggen,
ingen vinterkänga,blandad terräng,får gärna fungera
som vardagskänga.

Tacksam för tips.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/07/29 :  15:20:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
De vandrarkängor som jag nyttjat mest och trivts bäst med är Lundhags. Jag är inne på mitt andra par nu, och de är inte lätta att slita ut!
Jag har nu ett par halvhöga Pro, lite rejälare och lätta att hålla efter.
Lätta, håller behaglig temp ( med ullstrumpor i) året runt och tål väta mycket bra.
Om de är vardagsskor vet jag inte, men för att gå/vandra i är de utmärkta.
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2015/07/29 :  15:38:04  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Det lutar åt ngn modell av Lundhags.
Vad är din erfarenhet av att de måste
"gås" in innan ngn längre vandring?
Vh Jari

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/07/29 :  17:04:19  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Njae, jag är nog inte representativ i det fallet. Jag får nästan aldrig skav...
Men att de formar sig efter foten är givet, och att de faktiskt krymper litet när du nyttjat dem är också sant. Så köp inte för små iaf!
VH Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2015/07/29 :  17:47:14  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Är de "normala" i storlekarna?
Eller behöver jag gå upp en storlek?

Mv Jari

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2015/07/30 :  00:05:05  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej Jari

Jag köpte en spansk ökenkänga i grönt tyg för runt 400 kr det är bland det bästa jag haft . Bästa comfort sitter som gjuten lätt bra snörning

Har haft Tyska fallskärmsjägarkängor ock Rockport o bra stabilitet.
Köptes på ringön tvärs över blå stjärna finns det en militär affär med polis kängor.
Dom har några år på nacken så kanske inte finns kvar. skulle gärna köpa ett par!


Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2015/07/30 :  08:44:49  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Hej govinda.
Kan det vara butiken Röda Stjärnan,som nu finns
mitt emot Sankt Johannes kyrka,nedanför Stigbergstorget.
http://rodastjarnan.com/skor-och-kangor

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/07/30 :  09:51:03  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
quote:

Är de "normala" i storlekarna?
Eller behöver jag gå upp en storlek?


Det kommer jag inte riktigt ihåg, och mina skor är i husbilen för tillfället.
Du behöver nog prova ut dem på plats, och slå till på den storlek som är snäppet större än den som sitter som en smäck, med bra ullsockar i.

Kan tänka mig att ökenkängor är smidigare och lättare och ännu bättre för sommarbruk. Mina är en kompromiss som används åter runt och framför allt används för fjällvandring och skogsbruk.
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2015/08/02 :  20:18:47  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Det blev ett par Lundhags Professional Mid R,
kändes väldigt bra.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2015/08/02 20:19:37
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000