HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Black Sabbath
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2015/10/08 :  08:14:29  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Någon som vet om återreleasen på vinyl 2009 eller 2015 skiljer sig något vad gäller ljudkvaliten av de första plattorna?

Rockin in the free world

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2015/10/08 :  18:48:44  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
Jag har den här http://www.discogs.com/Black-Sabbath-Black-Sabbath/release/2073329 från 2009 men jag har tyvärr varken orginalpress eller 2015 att jämföra med. Jag kan i alla fall säga att det är en väldigt fin utgåva, knäpptyst vinyl, bra liner notes, och extramaterailet är rätt intressant om man är ett Sabbath fan.

# Jon
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/10/08 :  20:15:01  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag kan heller inte jämföra några utgåvor, men däremot väcktes mitt intresse då jag såg att de reissues som är tillgängliga nu är av Rhino... Jag beställde debuten, Masters och Vol4 direkt nu... (Paranoid är slut, men den har jag andra utgåvor av)
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2015/10/09 :  09:28:59  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Har några tidigare utgåvor samt Master of reality från 2009 och det skiljer sig en del ljudmässigt. Speciellt den senare har en karaktär av mer värme och lite mindre dynamik hos mig.
Blev nyfiken och hittade detta på yuotube.
https://www.youtube.com/watch?v=s9Hzf8RgLmY

Rockin in the free world
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/10/16 :  17:24:31  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Lyssnar just nu till Rhino-versionen av Black Sabbath (reissue 2009?) och den låter bra, om än lite "hett" mastrad jämfört med originalet. Vad som var mera förvånande var att den Amerikanska utgåvan har lite annat låtmaterial! Det visste inte jag!?!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000