HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Adele på Adele-tävling!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2015/11/23 :  15:24:47  Show Profile Send alpinist a Private Message  Reply
Många har säkert sett den här redan, men detta är feelgood av bästa klass!
Överraskningen, och den totala lyckoupplevelsen!

https://www.youtube.com/watch?v=OHXjxWaQs9o&list=RDDjpQXdpB8bc&index=3

Tremolo junkie!

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2015/11/23 :  16:49:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Den är kanonbra! Adele verkar vara en väldigt härlig person och sjunga kan hon! Ja jistanes vilken gåshud jag får av känslan hon förmedlar i "Hello"...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2015/11/23 :  21:10:30  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Tror det var den låten, "Hello" som jag hörde lite kort i bilen imorse. Vad har dom hittat på i mastringen? Kändes som hennes röst klippte fruktansvärt så fort hon tog i. Fått känslan av att det är ett modernt mastringstrick att låta röster slå i taket för att ge intryck av att artisterna tar i ordentligt. Det är konstförstörelse i mina öron. Bytte raskt kanal. Dock ingen tvekan om att hon kan sjunga.

Edit: felstavning.

Edit2: Insåg just att jag satt och lyssnade på Tidal och kunde testa låten hemma i stora hornen. Ingen klippning. Då får jag skylla på bilen eller en radiomix kanske? Jädrar vilken pipa hon har...

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman

Edited by - HerrD on 2015/11/23 21:16:50
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2015/11/24 :  17:01:00  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Senaste skivan finns väl inte på TIDAL?

//Thomas
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/11/24 :  17:59:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Nä, bara singeln (eller låten Hello)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/11/25 :  18:43:20  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
... som är en rip-off från Tom Waits Marta. Originellt?! Knappast. Fem minus från mig.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2015/11/25 :  20:29:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Äh, nu är du hård och sur ljudbrigadören!

Hon sjunger bättre än Tom Waits, det borde väl bli något plus för det iaf?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/11/26 :  17:43:58  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det där kommenterar jag bara inte. Däremot har jag kommit på att det är en Tom Waits-platta jag MÅSTE ha.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000