HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Nya lurar köpta
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2015/11/27 :  20:12:16  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag kunde inte motstå det här erbjudandet så nu har jag ett par nya lurar på gång. Det tar nog några veckor innan dom har landat men under tiden kan ni läsa här:

https://www.massdrop.com/buy/fostex-x-massdrop-th-x00

1161 par sålda på några timmar!!!

Mätningar och bakgrund finns här:

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/fostex-th-x00-measurements-and-subjective-impressions.623/

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/fostex-x-massdrop-th-x00.628/

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2015/11/27 :  21:46:25  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej Micke

Har funderat lite grann på nya lurar och nu slog jag till

Tack för tipset! Tomten kommer lite tidigt igår

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2015/11/27 :  22:08:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag har höga förhoppningar på dom, vi får se vad hur det blir

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2015/12/01 :  17:37:54  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
1949 sålda på en helg!!

Det finns nog tillverkare som blir lite avundsjuka.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2015/12/01 :  20:15:11  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Vad kostar dom?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2015/12/05 :  10:53:56  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nu är de på gång från USA

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2015/12/18 :  20:01:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Idag hämtade jag mina men avvaktar lite innan jag kommentaerar ljudet.

govinda - har du fått dina?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2015/12/18 :  20:36:13  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej

jag har inte fått mina hörlurar Ännu!

Bör vara här vilken dag som helst.

Mvh

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2015/12/25 :  20:24:04  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Fick hem mina hörlurar för några dagar sedan! Har inte hunnit lyssna så mycket men jag tycker det känns riktigt bra och har ett par HD 600 Sennheiser och det är mer kropp i Fostex en helt annan grej och ändå väldigt lätt lyssnat Även med lite högre volym finns det inte något register som sticker ut och ställer till några problem :-)
Staten vill ha 1200 kr i avgift och jag betala 3700 för lurarna jag är helnöjd

Mvh

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2015/12/25 :  21:27:19  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Mina var helt vilda i basen den första dagen men har lugnat ner sig sedan dess.

Jag håller med om att de är otroligt lättlyssnade, sedan gör det ju inget att de är snygga också

Vad driver du dom med? jag kör min Grace som funkar väldigt bra.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2015/12/25 :  21:57:47  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
En så länge har jag bara spelat på Accuphase dp-67 och Accuphase E-460
Har inget att klanka på i basen den känns lugn och balanserad och inte alls överdriven.

Helhetskänslan är att man kan lyssna många timmar utan att det blir jobbigt.

Har du något bra tips på bra bärbart ljud?

Mvh

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2015/12/25 :  23:16:36  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ja

En Fiio X5 gen 2 har jag och den är perfekt. Klar, tydlig, funkar felfritt.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2015/12/26 :  11:00:17  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Fostexlurarna verkar ju vara ngt alldeles extra. Synd att jag missade den chansen. Vad tycker Micke Y om FiiOs femma? Visst är det den senaste versionen?

/Io


  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2015/12/26 :  17:34:54  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ja, min X5 är den nya generationen och den betydligt bättre än den gamla X3 som jag fortfarande har kvar.

Klarheten är den stora skillnaden mot den gamla som grumlade till saker ibland. Om det har med annan dac eller bättre analogdel har jag ingen aning om men båda är annorlunda.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2016/01/27 :  16:12:55  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Massdrop kör ett nytt varv med Fostexs lur.

Är nu fortfarande lika nöjda?


/Olle



  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2016/01/27 :  16:34:15  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Jag har inte använt lurarna så mycket men är helnöjd #128578; Om någon vill provlyssna så finns jag i Göteborg ni är hjärtligt välkomna!

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000