HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Tips om bas, mid/bas till bygge
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2016/02/13 :  21:19:36  Show Profile Send Mattias S a Private Message  Reply
Hejsan

Skulle behöva tips och förslag till ett bygge. Har ett par stereo labs diskanthorn

http://stereo-lab.de/1-inch-1000-Hz-Horn-spherical-wave-tractrix-horn-waveguide-wave-lense-tromba-pavillon-from-Stereo-Lab-Made-in-Germany

Som jag tänkt para med Beyma CD10Fe. Nu har jag dock fastnat på vad man kan köra till dom. Högtalarna behöver inte gå lågt i frekvens ( fyller på med en rel strata 5 ) så jag tänkte kanske ett pa element, eminence 8 eller liknande ?

Kriterier är hyffsat billigt, gärna "stativ storlek", kommer dela passivt.

Bygget är för skojs skull och vill mest bara nyttja grejer som bara ligger hemma.

Mvh

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2016/02/14 :  18:31:38  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Hade jag byggt någonting i stativstorlek och hade en sub att möta med neråt hade jag gärna prövat Eighteensound 6ND430 och kanske i MTM-konfiguration.

http://www.eighteensound.it/Products/Articles/Detail/catid/4050/eid/3405/6nd430

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2016/02/14 :  19:38:51  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Jag har sex st. sådana, jättenöjd.

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2016/02/15 :  17:17:23  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Jag har 3st 18-sound mb600 10"are till salu. Vet att forumiter tidigare använt dem med lycka. Funkar i extremt små lådor. Dra iväg ett PM om det suger i tarmen;)i
MVH
Kalle

en väldans massa grejer...

Edited by - Kallelkpg on 2016/02/15 17:18:49
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2016/02/15 :  22:10:15  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag kör med Fane 10" som Midbas/mellanregister och är jättenöjd

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2016/02/17 :  06:29:00  Show Profile Send Mattias S a Private Message  Reply
Tack för alla tips. Inte så insatt i utbudet av bra pa-element så detta gav mig uppslag :)

MTM blir svårt då hornet är gjort för fristående montering.

18sound mb600 är klart intressanta.

Mvh

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000