HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 TPA3118 PBTL
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2017/06/14 :  18:37:56  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Om någon behöver 10R och 330pf så har jag att skicka mot portoavgift.
PM
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/06/17 :  10:24:26  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag följer tråden med intresse eftersom jag dels hoppade på PAM8402-tåget och har snott ihop en del mikrominimala 3W-förstärkare. Råkade dessutom beställa tio kretsar till ...

Jag håller på att montera lite större moduler - TPA3110 (2x15W sägs det) och TDA7492P (2x25W sägs det) och så var jag givetvis tvungen att beställa ett par TPA3118 också ... just in case. Småmodulerna har jag byggt in i käcka plastlådor från Reichelt

Jag har till mitt förfogande ett 18Ah 12V-batteri och två 12Ah 12V-batterier, avsedda att driva dessa förstärkare.

jag ska fylla på med mer info i min egen PAM-tråd vad det lider.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/08/30 :  08:55:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Sådär, nu fick jag hem en till men #164;%%&//%#164;#"##164;%%¤#164;. Det här låter inte bra alls och då menar jag inte ett par % distortion. Det är fullt kräm (klippning) även när poten står på noll.
Matade dels med ett (switchat) nätaggregat och mitt stora 12V-batteri (18Ah).

Läser i databladet att ingångarna är balanserade och kör man obalanserat ska ena ingången anslutas till jord via en kondensator med samma värde som den som sitter på ingången.
Fråga: sitter det redan kondingar på ingången?

Jag ska gräva lite i jorden, och definitivt inte testa på mina fina horn.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/01/09 :  17:37:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Uppar tråden lite och undrar: måste man biffa på med så många kondingar?

Jag slängde på en usling på 2200uF och genast försvann oljudet. En sådan konding till och jag är kanske där.

Ska bara så hur jag kan dra ner volymen också, men man kunde visst minska förstärkningen i kretsen.

Edited by - soundbrigade on 2018/01/10 11:14:16
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000