HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Studentboende i Jönköping sökes
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/07/31 :  16:49:23  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Vår dotter har nu efter 8 år i Oslo bestämt sig för att plugga. Hon har kommit in på Jönköping University och börjar i andra halvan av augusti.
Nu söker hon bostad. Hon letar efter en etta eller tvåa. Korridor tycker hon att hon är för gammal för.

Är det någon som har känningar eller tips får ni gärna höra av er till mig.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Hifi-Perra
fd. Dynaudio

97 Posts

Posted - 2016/11/20 :  03:23:17  Show Profile Send Hifi-Perra a Private Message  Reply
Ouch du.. Jönköping är inte lätt inte! Det är nog bland dom mest välträngda platser man kan flytta till. Varje år flyttar det flera tusen personer till just denna stad om jag nu har rätt siffror och ändå finns det knappt plats för dom som även har pengar att satsa. På vägarna korkar det igen mer å mer och dessutom väljer man att göra gatorna smalare. Det har blivit en korka-igen stad bara senaste fem åren tyvärr. Hur som helst! Har inget direkt tips förutom Mullsjö kanske. Det är det enda stället i närheten av JKPG där det inte är överbefolkat enligt senaste siffrorna. Eller typ att köpa ett hus utanför Jönköping. Tex Norrut mot Huskvarna kanske eller Kaxholmen. Är man lite smart så letar man inte bostad i Jönköpings län utan kollar hemnet i Östergötland om man kan tänka sig att hosta upp 150k minst för en stuga där. Typ dom som aldrig förekommer i Jönköpingsposten eller första bästa på hemnet. Det kan ju vara kanske ett alternativ för dom som kan tänka sig att bo tillfälligt utanför Jönköping och som har en slant att hosta upp... Säkert en hel del som står i kö just nu till hyresbostäder. En lägenhet inne i centrala delarna ligger ju på runt miljonen för 26 m2 har jag sett om man vill bo väldigt centralt och då har jag ändå hyffsat bra koll på JKPG. Är man rik så kan man ju alltid slå till på en lägenhet till sitt barn men inte alla som kan.. Nu bor det ju en del flyktingar dessutom i JKPG så det gör det ju inte direkt lättare. Annars kanske du kan leta i Taberg, Norrahammar eller Hovslätt. Hittar du något där så kan du ju alltid ta Bårarpsvägen in till JKPG. Tar ju bara 10 min med bil. Risken är helt enkelt att man inte hittar något. Även Barnarp osv kan vara ett tips även om det ligger en bit från stan det med. Lycka till! :)

Mvh

Tv-rummet: Dynaudio Contour S3.4 LE o Co.

http://www.component.se/galleri.php?n=Hifi_Perrra

Edited by - Hifi-Perra on 2016/11/20 03:30:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000