HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Boka bästa hörluren nu
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/08/11 :  18:01:48  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Skynda och boka den bästa slutna luren på marknaden just nu.

https://www.massdrop.com/buy/fostex-x-massdrop-th-x00?referer=8CLDR6

All info om dom + mätningar finns här:

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2016/08/18 10:29:44

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/08/11 :  18:55:14  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Gillar inte sidor som kräver att jag registrerar mig och loggar in innan jag kan se vad de erbjuder.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2016/08/11 :  20:03:04  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Och vad/vem säger att den är den bästa slutna luren ?
Tror inte ett smack på sådana påståenden utan våra hjärnor och öron är mer invecklade än så.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2016/08/11 :  20:51:43  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
http://www.head-fi.org/t/788776/fostex-x-massdrop-th-x00-review

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/08/11 :  21:56:28  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
FBK

Om du läser lite på SBAF så kommer du förstå varför jag skriver som jag gör, det är inte taget ur luften.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2016/08/12 :  12:52:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Men lik förbannat, måste man ha ett Fisbokkonto för att kolla. går sådana (SUBJEKTIVA) erbjudanden fetbort.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2016/08/12 :  18:31:47  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
+1

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2016/08/12 :  19:35:06  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Nja Micke Y, jag måste lyssna innan jag köper det helt och hållet. Och krävs Fisbokkonto som soundbrigade kallar det... så går de fetbort då jag aldrig kommer skaffa ett sådant.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/08/12 :  20:02:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vad ni är svårflörtade

Kolla de här trådarna och så slipper ni leta.

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/massdrop-fostex-th-x00-ebony-measurements.2434/

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/fostex-th-x00-purpleheart-measurements-and-quick-impressions.1681/

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2016/08/13 :  08:44:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
.... och?! Subjektiva omdömen av diverse personer som tittat på vattenfallsgrafik.
Tycker mina 129kronors in-earlurar från Kjell är hur bra som helst.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2016/08/17 :  16:28:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag var nog lite för hård och ber om ursäkt för det, men står för mina åsikter.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2016/08/17 :  23:12:14  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Om du ska ha världens bäste lur (prismässigt, borde ju låta bra med det priset,men jag ser det som komik) så är det bara att hosta upp 42.000kr http://audio-head.com/focal-utopia-headphone-review/
Verkar inte finnas nån gräns alls för vad tillverkarna sätter för priser numera, desto dyrare är bättre liksom. Ska bli intressant att se vad som kommer ställas upp på mässan i Göteborg, har en svag gissning.(hoppas jag får fel)

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/08/18 :  08:48:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det verkar som några dragit samma slutsats som mig och beställt även om dom inte vågar posta här.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2016/08/18 :  09:16:23  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Så fint om alla bare hade axepterat att få hobbyer ær mer subjektiva æn HiFi - om dessa ær de bæsta lurarna før nån så ær de væl det? Ær det vits att ens argumentera med det?

Ær helt utan Fejjan men jeg har inte haft några problem att registrera mig på Massdrop. Fick precis erbjudande om att køpa Chords Mojo till vettigt pris. Jag tycker att mina Audioquest Nighthawk ær de bæsta før mig i de prisklasser jag har letat nya lurar. HiFiman och Audeze har bara blivit dåliga i jæmførelse trots en eller 2 gånger høgre priser :)

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/08/18 :  10:32:02  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Förtydligat första posten med en understrykning av ordet slutna så att ingen tror att jag avser något annat.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2016/08/27 :  16:11:50  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Hur är det med moms och tull på dessa massdrop?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/08/27 :  17:33:14  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
De tillkommer.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2016/09/16 :  09:17:31  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Dessa planarlurar ser spännande ut för $300!

http://www.monoprice.com/mobile/product/details/16050


You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Fenrir
Starting Member

2 Posts

Posted - 2017/01/18 :  13:24:21  Show Profile Send Fenrir a Private Message  Reply
Kan man få ett utlåtande nu när det har gått några månader sen inköpet, lever dom upp till förväntningarna?
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/01/18 :  18:05:45  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag kan svara på TH-X00 luren och mitt korta vsar är ja. Den är otroligt välupplöst, klarar att hantera djuuup bas och låter allmännt dj-t bra.

Två egenheter man skall känna till är: isolationen är inte något vidare, den är OK men yttre ljud kan störa, Luren är lite varm i ljudet så ett rörbaserat steg kanske inte är optimalt. Tycker du Sennheiser HD800 är perfekta kanske de här är för varma i ljudet. Tycker du som jag att HD800 är basfattig och något jag aldrig skulle äga så passar den perfekt.

Den är billig i förhållande till ljudlvaliteten.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/01/18 :  20:39:25  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det här den bästa slutna luren enligt mig,https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2760822 *skratta ni*
https://www.sony.se/electronics/horlurar-med-huvudband/mdr-xb950ap
Men smaken är som baken och jag har aldrig njutit av lurlyssning som nu. Den är rena kapet enligt mig då den spelar balanserat men med en rejäl basåtergivning och gillar man lite äldre högtalare som hade rejäl basåtergivning som tex Infinity Sigma, Kappa 9 osv. (finns ju inte sådant längre om det inte kostar massor)så är den luren värd att testa då den kostar hälften av vad en lyxmiddag kostar på dyrkrog.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Fenrir
Starting Member

2 Posts

Posted - 2017/01/18 :  21:19:11  Show Profile Send Fenrir a Private Message  Reply
Tack för redovisningen Micke, det låter som en hörlur som passar mig.
Hur mycket kostade tullen?
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2017/01/19 :  12:00:14  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Gillar man neutralt ljud är väl inte Sennheiser HD600 helt fel, köpt ett par nyligen. Men de behöver en hörlursförstärkare.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/01/20 :  18:26:33  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tull är några procent typ 4 eller 7 men moms är 25 så där blir det några hundra

HD 650 är nog ett av de bättre köpen på marknaden om man bortser från de här

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000