HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vintage HiFi
 Sansui AU7900 vs Harman Kardon 730 Twinpower
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2017/01/05 :  15:45:10  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Detta trodde jag aldrig. Min dotter har fått ha Hkn på sitt rum och igår blev jag nyfiken på hur den står sig mot min recappade Sansui AU7900. Det visar sig att den är roligare?! Mer drag och ljusare i ljudet. Bättre attack. Både gitarrer och trummor låter mer som jag vill med bett i anslaget. Sansuin känns mörk med för mycket bas i jämförelse. Högtalarna är Kudos X2 och källan Spotify genom en sabre-DAC från hifime. Spännande upptäckt. Hkn är inte recappad och båda förstärkarna är från sent 1970-tal. Nu väntar leverans av en Naim Supernait. Bli kul att jämföra :)

OBS! Hkn är inte bättre än Sansuin bara annorlunda. Hkn blir snabbare påfrestande och man blir alltså lättare lyssningstrött. Sansuin har mjukare och kanske renare ljud

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2017/01/05 16:39:18

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/01/05 :  18:20:23  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Intressant jämförelse Jeppe! Jag har inte hört någon av dem du testat men ser fram emot dina intryck av SuperNait'en sedan!
Och visst ger olika förstärkare olika intryck i en given situation, det är för mig en självklarhet.
Keep us posted!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2017/01/11 :  19:19:45  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Nu är Supernaiten här och har gått någon timme. Källa iPhone Spotify omvandlat till koax in snaitens DAC. Rega planar 2 2016, Dynavox tpr2. Jävlar vad bra!!! Särskilt det digitala. Den tokkrossar vintagegrejerna på alla sätt jag kan komma på

Retro låter fint.
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2017/04/14 :  23:41:28  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Äger också en sådan gammal Sansui AU7900. Togs ur bruk då omkopplarna tyvärr börjat glappa, de stora kondensatorerna hade läckt också. får bli ett renoveringsobjekt så småningom.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000