HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Mac Snow Leopard / DLNA
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2017/01/26 :  10:35:28  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Nu är jag såå trött på att försöka hitta något lämpligt sätt att lyssna på streamad musik frän min NAS / DLNA server till min gamla 32bit MacBook Pro som kör OS X Snow Leopard 10.6.8.

Det enda jag har fått att fungera är XBMC som jag tycker är olämpligt. Dessutom kör jag iTunes server på NAS:en som jag dock kan använda på Mac:ens iTunes men en iTunes server är tttrrrööög jämfört med DLNA.

Har ni några tips till Mac OS X och DLNA ?

Martin

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/01/26 :  10:40:11  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
JRiver Media Center? Då kan du fjärra lösningen med JRemote också...
Okej, inte gratis, men bra!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2017/01/26 :  10:46:52  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Hupp, Tackar.

Jag har inte kollat vad JRiver kostar men hade tänkt mig en så billig lösning som möjligt då MacBook lyssnandet är litet slölyssnande innan jag somnar och lägenheten måste vara tyst.
För finlyssning använder jag stora anläggningen och snurrar silverskivor och bryr mig inte om så mycket streaming.

Martin
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2017/01/26 :  10:55:34  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Tja
jRiver
en Mac licens är inte så dyr så jag tror jag skall ladda ett demo i dag.

Martin
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2017/01/26 :  17:54:40  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Njae, litet snål är jag tillsvidare.

Jag valde att köra Nightingale som INTE klarar av DLNA Servers, men det går att själv lägga till mappar från NAS. Inte så smidigt, men åtm billigt tillsvidare. Kanske inte heller hifi till 100 % men tillsvidare har jag bara kört mina skivor till MP3 och flac blir ett senare projekt om jag har tid.

Martin
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/01/27 :  07:25:18  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Man gör sina val!
Men, har för mig att jag kört Plex tidigare med hyggligt resultat också och det är väl kostnadsfritt va?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000