HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 www.highresaudio.com konto...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/02/01 :  10:04:54  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ville kika lite på utbud och priser på highresaudio.com och påbörjade att skapa ett login.
Blev anmodad att bocka i villkorsrutorna "jag har läst och förstått villkor och bestämmelser" vilket jag givetvis inte lusläst i vanlig ordning.
Men däremot var det en till obligatorisk ruta som jag inte fattar:
quote:
I agree that HIGHRESAUDIO can start all contractual activities before the expiry of the cancellation period. Mir ist bekannt, dass ich durch diese Zustimmung mit Beginn der Ausführung des Vertrags mein Widerrufsrecht verliere

Nån som har juridisk koll? Jag är mycket tveksam till att jag förbinder mig till något kontrakt/abbonemang när jag skapar ett login till en on-linebutik?
Någon som kan erbjuda en vettigare översättning än Google translate av den tyska texten kanske?

quote:
Jag förstår att jag kommer att förlora med detta godkännande i början av genomförandet av avtalet mitt utträde


Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2017/02/01 10:06:04

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/02/01 :  18:23:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja nu är ju inte jag någon supergrym fena på tyska, men jag får absolut inte ihop att den engelska texten och den tyska betyder samma sak...

Den tyska handlar om att man avsäger sig sin möjlighet att lämna tillbaks medan den engelska handlar om vilka rättigheter Highresaudio har.

Skumt att de säger att det är samma...

Jag hade nog inte svarat "ja" på det där!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2017/02/01 :  19:21:46  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
Min gymnasietyska är inte bara rostig, den är drabbad av gravrost. Är citerade tyska texten inplacerad i samband med varor som inte är normalt lagerförda utan tillverkas eller tas hem emkom för din beställning?

I så fall skulle jag kunna tolka texten typ: Jag förstår och godkänner att jag förlorar min retur-och återköpsrätt efter att beställningen lagts. (Sen är det med en textsnutt där det handlar om att det gäller då "kontraktet påbörjats", alltså ordererkännande tillbaks till dig och/eller att själva tillverkningen påbörjats. "Gummiord" där du inte har något att sätta emot om leverantören vill driva ärendet hårt om du ångrar beställningen av en eller annan anledning, -typ 37 månaders leveranstid som du inte blev upplyst om. )

Edited by - adhoc on 2017/02/01 19:27:58
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/02/01 :  22:12:12  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tack för input!
Den exakta texten som jag 'quotade' står i samband med en obligatorisk bockruta som man tvingas acceptera om man ska kunna skaffa ett konto hos highresaudio.com...
Jag brukar begripa (tror jag själv i alla fall ) engelska hyfsat, men inte ens den texten är ju tydlig för mig. Än lustigare blev det ju då jag överlät åt Google att förklara den tyska delen!

"Jag accepterar att HIGHRESAUDIO påbörjar alla kontraktsbundna aktiviteter innan utgången av annuleringsperioden" Va?

Googleöversättningen är ju tydligare!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000