HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Rega planar 3 fundering
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Richard Hughes
Member

97 Posts

Posted - 2017/03/13 :  13:27:32  Show Profile  Visit Richard Hughes's Homepage Send Richard Hughes a Private Message  Reply
Hejsan ! Jag har en rega planar 3 med rb330 armen och exact pickup och jag har försökt få den att spåra riktigt nu ett bra tag, och jag funderar om någon har fått en rega med liknande arm och rega pickup att spåra en test skiva någorlunda?

Min hifi news skiva så har jag buzzing distortion på alla antiskate spåren och första bais spåret går bra men
sen distortion igen.
Är det någon som har några tipps? Jag har justerat efter protraktorn som följer med om och om testat olika nåltryck och olika antiskate testat ettpar pickuper ifall min skulle vara defekt men ingen bättring

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2017/03/13 :  14:05:12  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Jag hade lämnat in den och fått den justerad. Kostar några hundringar med det kan det vara värt.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Richard Hughes
Member

97 Posts

Posted - 2017/03/13 :  17:58:36  Show Profile  Visit Richard Hughes's Homepage Send Richard Hughes a Private Message  Reply
Jag har frågat runt lite om det och det jag har fått som svar att dom kollar mot protraktor och justerar nål tryck till 2 g ingen kontroll ut över och då är jag ändå där jag är nu ju
Go to Top of Page

Richard Hughes
Member

97 Posts

Posted - 2017/03/15 :  21:37:46  Show Profile  Visit Richard Hughes's Homepage Send Richard Hughes a Private Message  Reply
Jag införskaffade en dr fieckert next generation alignment Tool och ställde efter Stevenson och tycks fungera #128077;
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/03/15 :  22:16:05  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det låter som problemet är löst, men har inte Exact en tredje skruv som fixerar pickupen i en Rega setup? Det borde ju i princip eliminera ev avvikelser.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000