HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 till er som byggt Yuichi A290
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2017/05/08 :  21:29:52  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Är det någon som mätt frekvenssvar på sina horn och i så fall med vilken driver? Får själv en mätning som inte liknar det Yuichi får med en TAD driver. Och min undran är ju såklart om det är drivern eller om jag gjort fel i själva bygget.

/Anders

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2017/05/09 :  11:49:22  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Vad är det man brukar säga, den här tråden är värdelös utan bilder

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2017/05/09 :  16:43:27  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
så är det såklart. Tänkte kanske att ifall någon som byggt ett sådant horna kanske kunde posta sin mätning och därmed blir det lite bilder :-)
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2017/05/09 :  18:51:21  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Jag gjorde en snabb mätning på mina.
Körde Holm impulse hade mikrofonen 100cm från mynningen på hornet det är RAW data du ser.
Delnings frekvenser på mina högtalare är 800 och 10000 började mäta från 700Hz
Om du har några önskemål hur jag ska mäta så säg till så ska jag försöka fixa det.



//Niklas
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2017/05/09 :  19:28:49  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Super! Följdfråga, eftersom du säger dina delningsfrekvenser, betyder det att det vi ser inte enbart är hornet? Dvs hela högtalaren, eller missförstår jag dig?

/Anders
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2017/05/09 :  19:46:18  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Det är hela högtalaren.
Jag började mäta vid 700Hz och hornet börjar vid 800Hz
Och vid 10,000Hz kommer en JBL 077 in.
Drivern till hornet är en JBL 2445J
Jag är inte så hemma med HolmImpulse jag hittade bara nedre frekvens hittade ingen övre frekvens.

//Niklas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000