HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Magnepan MG 1 Renovering
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2017/05/22 :  19:24:00  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Hallå på er jag har kommit över ett par Magnepan MG 1 som jag har tänkt renovera.
Dem är i riktigt dåligt skick men det blir lite test för att få dem att spela igen.
Har funderingar på att byta ut plastfilmen och aluminum tråden och fixa till dem från grunden.

Är det någon som har gjort det och vad köptes in i sådana fall.

//Niklas

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2017/05/22 :  21:13:46  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Tror du får vända dig till Magnepan i USA för att få tag på rätt prylar.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2017/05/23 :  06:39:17  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
quote:
Tror du får vända dig till Magnepan i USA för att få tag på rätt prylar.


Jo jag har läst en del och sett det men jag har tänkt försöka fixa till dem utan att köpa deras tråd och se vad jag kan få till.
Ett litet test det kanske blir så att jag får kontakta dem i slutändan i alla fall.

Så jag har tänkt köpa lite Mylar plast och koppar tråd och se vad jag kan få till.

//Niklas
Go to Top of Page

DrBoar
Member

456 Posts

Posted - 2017/05/24 :  20:08:17  Show Profile Send DrBoar a Private Message  Reply
Der finns ju en del DIY foliehögtalare och då har de använt koppartejp.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000