HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tjänst liknande Photobucket?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/06/29 :  12:42:22  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har haft photobucket i över 10 år,men nu har dom börjat blockera bilderna när jag länkar till en sajt,och vill att jag betalar 399$ för att låsa upp det....har skickat mejl till dom men ej fått svar än.
Men jag undrar vad använder ni för liknande tjänster.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

bjoele
Member

76 Posts

Posted - 2017/06/29 :  13:42:04  Show Profile Send bjoele a Private Message  Reply
För bilder jag vill ska funka i många år har jag köpt egen webhosting hos www.one.com - startpaketet har visserligen ökat i pris från 12 till 20 kr i månaden under åren, men det är stabilt och ger mig nåt att stå på.

För bilder där det inte gör nåt om de dör efter ett tag googlar jag lite efter första bästa tjänst från gång till annan.
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2017/06/29 :  15:03:55  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Postimg är en bra tjänst.

https://postimage.io/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/06/29 :  22:34:49  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Tack för förslagen.
Google Drive verkar ju fungera oxå,lite krånligt att göra om länkarna men det funkar..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2017/07/01 :  17:45:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag kör uteslutande med imgur.com idag, har fungerat än så länge :)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/07/01 :  19:11:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag håller på och sätter upp en RaspberryPi som bildserver här hemma. Skall bli kul att se om det går att få det att funka.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/07/01 :  19:53:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ska man/har du fast IP adress då?
Jag har ju en Qnap nas det ska väl även gå att använda den,men då måste man väl som sagt ha fast IP.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/07/01 :  20:44:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag har ingen fast IP, men däremot har jag en ASUS-router med inbyggt stöd för Dyn-DNS.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/09/19 :  19:34:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hehehe, internet är för roligt!
Jag snubblade över "photobucket embeded fix". Om ni kör Chrome eller firefox, prova dessa så funkar photobucket igen.

Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-embed-fix/naolkcpnnlofnnghnmfegnfnflicjjgj?hl=en

Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/photobucket-embedded-fix/

Jag kör firefox och nu syns mina bilder igen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000