HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nygammalt medlemskap
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

peter 1113
Member

65 Posts

Posted - 2017/07/12 :  10:41:00  Show Profile Send peter 1113 a Private Message  Reply
Äntligen här igen :) Har läst men inte kunnat logga in. Fixat nu.Tack Pac.
Hifiintresset låg nere ett antal år med grejjorna i källaren.
Hänt lite sen sist (på bara 3 månader sen nyvaknade intresset)
Anläggning då:

Börjar i väggen med 30 kilos isolationstrafo.

Bara för att ge ström till småförbrukare. cd dac buffertsteg.

Cd fann jag en Sony xa50es som bara var inspelad.Helt otroligt. Allt analogt är urrivet. Skärmad låda för trafos. Ny klöocka. Nätfilter förbikopplat.

Dac: Ursprungligen Nakamichi men ny strömförsörjning (i skärmad låda förstås.) TDA1541A single crown (söker double crown) Det kommer hända mycket spännande saker med den i höst.

Buffertsteg som har sitt ursprung i Musical fidelity men där slutar alla liknelser. Ska visa när jag skaffat mig en mobil med kamera..Kör old school just nu.
Sen till pot i egen låda.

Kom över ett par nytillverkade Sentec M30 som triodkopplats av min vän. Jensen paper in oil avkopplingskondesatorer. Rören har uppgraderats till Siemens och Telefunken nos. Nytt strömkablage. (främst för att orginal såg för löjligt ut) Bottenplattorna borttagna för att öka kylningen.

Fortfarande stativhögtalare signerade Micke Jervemyr men med Mundorf goldcap o spolar större än colaburkar. Får liksom inte plats i lådorna. Element SEAS excel med magnesiumkon i mellanregister och Scanspeak 9700 diskanter. Har fått hem ett par Morel 1048 som ska provas så smått.

I basen MF orginal buffertsteg sen lite olika alternativ. REL 328. Sunfire D8 som ska testas samt en sub med Polk db10 ful som stryk men rätt bra. Sluten låda och Dynavoice below8 slutsteg. Kostar en tusenlapp men riktigt bra konstruktion. Ska uppgraderas med Rifakinding size colaburk där med.

Strömkablar homemade skärmad silver och signalkablar & högtalarkablarlikaså.

Framtidspalner är ett Goldmund memesis6 som är uppgraderat samt kanske min Vacuumstate Sony 555 balanserat utförande till level 6.
Har ett par golvare också de Micke Jervemyr som ska få varsitt below8. Vidare kommer det bli lite jobb med optimeringar av anläggningen och kanske ett nybyggt försteg.

Edited by - peter 1113 on 2017/07/12 13:54:59

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2017/07/12 :  11:44:47  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Välkommen! Bilder är alltid kul.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/07/12 :  12:29:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
+1

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2017/07/12 :  12:57:04  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Styckeindelning är också kul.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

peter 1113
Member

65 Posts

Posted - 2017/07/12 :  13:55:28  Show Profile Send peter 1113 a Private Message  Reply
Fixat
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/07/12 :  17:38:18  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Välkommen åter! Det låter ju spännande detta med en hel del egna fix o trix! Lite bilder bara så blir vi nöjda!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

peter 1113
Member

65 Posts

Posted - 2017/07/13 :  00:16:40  Show Profile Send peter 1113 a Private Message  Reply
Väntar på att Nokia ska komma ut med den nyproducerade varianten av hederlig mobil. Ska visst bli kamera i den.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2017/07/13 :  12:42:50  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Säljs redan: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4191478

Eller tänker du på någon annan?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/07/13 :  17:26:08  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tja, kameran som kommersiell produkt lanserades redan på 1800-talet så det lär väl inte utgöra ett oöverstigligt hinder antar jag?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

MatsE
Member

623 Posts

Posted - 2017/07/13 :  18:56:52  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply
Den sämsta mobilen du försökt övertyga dig själv att du vill ha, så skriver Ljud & Bild i sin test. En kul grej i 5 minuter med gräslig kamera.
http://www.ljudochbild.se/test/mobil/nokia-3310


"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

peter 1113
Member

65 Posts

Posted - 2017/07/13 :  22:52:44  Show Profile Send peter 1113 a Private Message  Reply
Vill passa på att credit till Darko Marijan för alla moddningar och uppgraderingar Förutom sanden i stativen..Där testade jag lite själv och kom fram till att Willys kattsand ger mest för pengarna ;)
Go to Top of Page

peter 1113
Member

65 Posts

Posted - 2017/07/14 :  01:17:05  Show Profile Send peter 1113 a Private Message  Reply
Jo..Jag har en Iphone i köksskåpet men vet inte hur de funkar och sen gillar jag lång batteritid och att den går att ha i framfickan på jeansen.Ge mig några dagar så ska jag lägga upp lite bilder.
Go to Top of Page

peter 1113
Member

65 Posts

Posted - 2017/07/14 :  22:59:54  Show Profile Send peter 1113 a Private Message  Reply
Hoppsan..Köpte en cd till B&O 6500. Samma som beskriven här fast lite bättre (Dock inte moddad men det blir den säkert) Varför cd..Jo jag gillar att skrota runt på diverse second hand och köpa bra cd för en femma styck..Även på Pet sounds somh ar en hel del bra remastered cd. De Japanska har ju nästan dubbla tjockleken. http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERENCES/Bangandolufsen/Bang%20&%20Olufsen%20CD5500%20CD%20player.html.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000