HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Photobucket strul
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/07/30 :  13:28:48  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tyvärr har jag glömt bort både! användarnamn och lösenord till Photobucket (ni vet när man låter webläsaren komma ihåg åt mig) så att alla bildlänkar är döda. Sorry

Micke

edit
Ändrat titel eftersom ämnet blivit mer allmänt


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2017/08/02 20:46:49

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2017/07/30 :  15:37:06  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Dem har börjat ta betalt för sin tjänst och spärrat alla länkade bilder till dem.
Håller på att flytta mina bilder till http://forumbilder.se i dem trådar jag vill ska finnas kvar.

Angående ditt konto så borde du kunna nollställa ditt lösenord.
Ditt användarnamn står i dem gamla länkar du har på länken till bilderna om du har glömt bort det.

//Niklas
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/07/30 :  19:31:01  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tack för tipset

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/07/30 :  23:12:36  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
användarnamnet är löst men du vill bara skicka nytt lösenord till den mailaddress jag hade när jag registrerade kontot men det är borta sedan flera år tillbaka.
Den automatiska återställningen av kontot vägra släppa in mig.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/07/30 :  23:18:19  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jamen va härligt, nu skall de sälja tjänster som baseras på de bilder användarna har laddat upp utan att man kan neka dom.
Dom kan tjäna pengar på mina bilder som jag inte kan ta bort eftersom jag inte kommer åt kontot

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2017/07/31 :  06:16:00  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Fick nu se att mina bilder också är spärrade och de vill att jag ska uppdatera vilket jag misstänker är betala. Det gör jag inte så mina tidigare inlägg är nu utan bilder.
Sorry

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/07/31 :  11:31:49  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ja så blir det nog åt alla om man inte betalar dessa ca 4000:- vill säga..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/07/31 :  12:27:02  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag har haft tur och hittat mitt lösenord så nu tömmer jag Photobucket och tar bort mitt konto där.

mvh
Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/07/31 :  17:31:56  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det hade ju varit kul om HF hade kunnat migrare till en bekvämare plattform med möjligheter att ladda upp bilder till forumservern. De flesta andra forum funkar ju så.


Ed. Skrev fel, dem istf de. Dem är ju ackusativ- och dativobjekt. Klantigt av mig.

Edited by - soundbrigade on 2017/07/31 17:33:12
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2017/08/01 :  13:47:05  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Hur tömmer man 1000-tals hifibilder från Photobucket?
Jag har sparat samtliga mina hifibilder där under ca 10 år.
Det skulle vara ofantligt jobbigt att behöva sitta och plocka ner bild för bild...

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/08/01 :  17:50:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Man kan ladda ner hela album, kolla denna länk: http://support.photobucket.com/hc/en-us/articles/201892970-Downloading-Albums

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/08/01 :  19:42:54  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Det går ju knappt att gå in där nu för all reklam som poppar upp...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2017/08/01 :  21:36:19  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Tömde mitt konto. Tog katalog för katalog. Om de sen är borta på riktigt vet jag såklart inte men det finns nu inget av se av dem där nu.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2017/08/02 :  08:25:56  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Kan varmt rekommendera en "egen" server.
Kostar inte många kronor i månaden och man får dessutom (betala för) en egen domän, vilket gör att man kan ha en fin mailadress.
Typ dittnamn@dindomän.se
Själv har jag tre olika domäner kopplade.

Utrymmet är ens eget, man betalar för det och framförallt så är grejorna man lägger upp ens egna och man kan göra vad man vill med det.
Länka, flytta, spara ner, ta bort.

Jag kör One.com och är nöjd, finns flera, ex.vis loopia.se, så det är fritt fram att välja.
Här kan ni få lite rabatt om ni tecknar, http://one.me/enapjpri (hoppas det är OK att jag lägger lite "reklam" PAC).



// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2017/08/12 :  07:24:46  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Efter att ha försökt få tillbaka mina bilder från Photobucket.com i en vecka så ger jag upp...


"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/08/12 :  16:04:38  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Trist

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/09/19 :  19:34:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hehehe, internet är för roligt!
Jag snubblade över "photobucket embeded fix". Om ni kör Chrome eller firefox, prova dessa så funkar photobucket igen.

Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-embed-fix/naolkcpnnlofnnghnmfegnfnflicjjgj?hl=en

Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/photobucket-embedded-fix/

Jag kör firefox och nu syns mina bilder igen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2017/11/01 :  15:53:32  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Jag är antagligen inte tillräckligt smart för att lösa problemet, jag få då inga bilder någonstans, känns sådär...
Vet inte hur det gick med Donationsknappen men om inte forumet ska dö så är det bra om bilder kommer fram, många gamla roliga trådar kan man glömma då de är baserade på bilder.
Skulle det bli så att det blir för mycket donerat kan Farbror PAC säkert hitta på något spännande !

Lämnat forumet
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2018/01/06 :  10:39:34  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Tack Pac!!

Jag kör chrome, klickade din länk, och klickade på "add to chrome"-knappen i länken. Men ingenstans förklaras HUR jag ska få detta att visa bilderna. För inget har ädrats vad jag kan se. Något ska jag göra för att "aktivera" denna funktion, eller..? How to do?

(står att man ska rensa webläsarens cacheminne, gjort det)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2018/01/06 10:57:07
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000