HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 2-kanals förstärkare med Hdmi
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2017/08/16 :  09:30:14  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Är på jakt efter en billig 2kanals med HDMI till mitt Xbox one och ett snabbt besök hos Google gav inget tillfredsställande svar.

Är det någon som har koll på om det existerar i den överkomliga änden av skalan eller skall jag sikta in mig på en 5.1 istället?

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2017/08/16 :  12:40:55  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Tror det är bättre och billigare att sikta in sig på en 5.1 med HDMI istället. Jag köpte en väldigt fin Marantz begagnad för 300:- med 2 HDMI IN som funkar galant ihop med chromecast och ett par Carlsson OA-51 LE2.
Go to Top of Page

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2017/08/16 :  12:43:55  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Kenwood RA-5000 har annars HDMI men kostar 3700:-

2x100w i 6 ohm
Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2017/08/24 :  11:20:19  Show Profile Send NewMount a Private Message  Reply
En snabb filtrering på Prisjakt ger följande "nätverksreceivers" (stereoreceiver med streaming och DAC):

Pioneer SX-S30DAB
Onkyo TX-L20D

Otroligt vad de klämt in mycket i dessa små apparater. Undrar just hur de låter.

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2017/08/27 :  19:37:59  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Finns ju hdmi till spdif converter för nån hundring

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000