HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vintage HiFi
 Klipsch, skulle behöva lite tips..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

shaftish
Starting Member

32 Posts

Posted - 2017/08/16 :  20:09:34  Show Profile Send shaftish a Private Message  Reply
Så här är det, jag lyssnade på Klipsch Forte 2 för snart 20 år sedan och blev galet förtjust. Men köpte dom inte. Det har liksom grott sedan dess och funderar på om nu är rätt tidpunkt. Men, det är länge sedan, har en samma preferenser nu verkligen? Är det La Scala jag borde sikta på istället? Eller Heresy med extra basar?
Problemet är att dom knappt inte finns begagnade i Sverige. Så jag kollar i USA. Men det innebär att jag får köpa ohört och osett.

Finns det några glada forumvänner som har någon av dessa högtalare som kan rådgöra med mig eller rent av låta mig provlyssna??

Ja, lite sånt funderar jag över.
Trevlig kväll

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/08/16 :  21:19:09  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag tror du kan söka lite på forumet och hitta några intressanta trådar.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2017/11/14 :  13:14:55  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Det finns ju Tannoy och Altec också. Och JBL om man är lagd åt det hållet

Lämnat forumet
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/11/21 :  12:49:27  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Bara att ta i rejäl direkt! Lär inte låta kattskit och bara halva priset på ett par som bara är ett år gamla = mycket bra pris.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=208592

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000