HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Janne "Loffe" Carlsson R.I.P.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2017/08/31 :  12:13:49  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
För de flesta var väl Janne en folkkär skådespelare, men jag minns honom som trummis. Har jammat med Jimi Hendrix...
Spelat på den första rockskivan med låtar med svenska texter...
Inget dåligt cv för en trummis egentligen.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/08/31 :  12:31:23  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det var .... inte riktigt väntat. Ledsamt.
Har en skiva där han spelar med Hansson. Tycker nog den sidan av svenska proggen är helt (nästan iaf) OK.

Minns när jag som ung teknolog hörde honom spela på någon teknologfest i Linköping. Han hade visst ena foten i gips men han spelade ändå. En underhållare redan då, 1972-73.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2017/09/01 :  09:00:14  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Hanson&Karlsson är ett av mina personliga favoritband och givetvis kommer jag även minnas hans skådespelarinsatser med värme.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000