HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Kretskort till Lurig hörlursförstärkare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ChristianN
Member

207 Posts

Posted - 2018/03/12 :  09:08:33  Show Profile Send ChristianN a Private Message  Reply
Har du kretskort till Hififorums hörlursförstärkare Lurig liggandes som inte blev något med är jag intresserad att köpa

http://www.hififorum.nu/artiklar/LURig/LURig.htm

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/12 :  12:38:04  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Två alternativ:
1) Veroboard - labba ihop något själv. Få komponenter inte oerhört svårt.
2) OM det inte finns mönsterkort att tillgå vore det en baggis att ta fram ett gäng. Kostnaden borde bli några tior bara. Då jag är lite rastlös tänkte jag ta mig nån halvtimme och ta fram lite Gerberfiler.

Edited by - soundbrigade on 2018/03/12 12:40:03
Go to Top of Page

ChristianN
Member

207 Posts

Posted - 2018/03/12 :  13:12:41  Show Profile Send ChristianN a Private Message  Reply
Jag är intresserad att beställa i så fall. Kan tänka mig att betala något för besväret givetvis!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/12 :  13:32:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Men Rannamannen, Pacmannen och Lavanmannen kanske fortfarande har GRBRGR-filer?! Men det är annars gjort i en grisblink att "tejpa upp" annars.


PS. Jag beställde en snorenkel lurförstärkare från Kina för några år sedan. Det finns lite mörka bilder på minimaskinen på min sajt (http://www.pastisch.se/tubes/p7.htm. Det är i princip samma design men med en enklare spänningsmatning. Ska nämna att den funkar bra.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/03/12 :  20:07:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
ChristianN, hela beställningspaketet som behövs för att beställa kretskorten ligger i artikeln, specifik länk till .zipfilen här!. Om du går in och editerar readme.txt med dina adressuppgifter så skall det vara allt som Olimex behöver för att tillverka korten åt dig. Jag såg på deras hemsida att de har mycket att göra, men du kanske kan hitta någon annan kort-tillverkare som också har prototypkorts-tillverkning som kan göra dem om du vill ha dem nu?

Jag har för mig att det var uppe någon annan tillverkare på DIY-sidan för några veckor sedan, de kanske kan?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/12 :  20:48:38  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
SEED Studio har jag utnyttjat vid ett par tillfällen.
Och titta lite elektronikforums hemsida. Någon hade helt nyligen lagt upp en sorts sökmotor för att hitta billiga tillverkare av mönsterkort.
Go to Top of Page

ChristianN
Member

207 Posts

Posted - 2018/03/13 :  09:19:28  Show Profile Send ChristianN a Private Message  Reply
Jag kikade på filerna men har dock ett problem. När jag packar upp filerna är de filformat .brd Kollar jag på pcbshopper.com så vill alla tillverkare ha gerberfiler. Går det att konvertera på något sätt?
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/13 :  12:41:52  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det var ju skit, men standard är inte dumt alls ...


Det jag kan läsa ut är att Eagle (vars standardformat är .brd) tydligen kan spara ner filer i Gerber: https://www.pcbway.com/blog/PCB_Layout_Software/Cadsoft_Eagle_.brd_to_Gerber_conversion_guidelines.html

https://www.build-electronic-circuits.com/gerber-file/

http://www.diyaudio.com/archive/blogs/rjm/833-converting-eagle-printed-circuit-board-layout-files-gerber-format.html

Edited by - soundbrigade on 2018/03/13 12:43:07
Go to Top of Page

UrSv
Member

2785 Posts

Posted - 2018/03/20 :  22:12:00  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
De flesta kinesfirmor tar .BRD direkt.
Go to Top of Page

ChristianN
Member

207 Posts

Posted - 2018/03/21 :  12:10:22  Show Profile Send ChristianN a Private Message  Reply
Tjena UrSv! Det var jag som köpte ett O2-kort av dig så jag ligger lite lågt med PCB-tillverkning. Kan dock bli aktuellt framöver.
Go to Top of Page

UrSv
Member

2785 Posts

Posted - 2018/03/24 :  13:02:32  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Jaha, ja då är du ju på banan med ett projekt redan :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000