HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Streaming
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2018/04/12 :  15:59:44  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
Funderar på att köpa en musikstreamer. Den första jag hade i tankarna var Bluesound Node 2. Men så dyker plötsligt Arcam rPlay upp. Den senare sägas vara klart mycket mer musikalisk än Buesound. Vet att det även finns andra i det här prisspannet. Någon som har en uppfattning om de olika och hur de fungerar mot varandra. Blir det även en förbättring från den ChromeCast jag i dag använder vad gäller Spotify Premium?

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/04/12 :  17:10:24  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Köp senaste numret av Hifi & Musik som kanske kan ge dig lite svar kring detta då de testa olika modeller. Finns en tidigare nummmer där de också testar olika spelare, tror att det står om det i detta nummer. Sedan så kanske din gamla tråd i detta ämnet gav några svar. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=95274

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/04/12 :  20:28:05  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag kan definitivt lägga en röst på Bluesound. Otroligt användbar, smidig och flexibel. Ljudkvalitetmässigt är det inte Nirvana men du får betala en arm och ett ben om du ha ska ha tydligt bättre ljud.

Vad gäller Hifi & Musiks test så är det väl frid o fröjd att klura över hur enskilda spelare låter med en spellista. Vad de missar fullständigt på är ju det allra viktigaste, hur hanterar dessa streamers olika musiktjänster och ditt musikbibliotek. Alltså hur bra fungerar appen, klarar de gapless med alla filformat, kräver de en uppstartstid på 5min och sedan en kvart-fjorton dar innan ditt bibliotek på 50K låtar är tillgängligt för spelning?
Och där har Bluesound en feeet fördel, en app som fungerar, med lokalt bibliotek direkt tillgängligt. Massor med tjänster som verkligen fungerar,

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/04/12 :  20:49:22  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Om jag minns rätt så var det bara två spelare som hade Spotify. Tidal klarade alla tror jag. Jag kommer ändå inte köpa någon ännu på länge så förhoppningsvis utvecklas dessa, men jag har förstått av dig att Bluesound är användarvänlig.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000