HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Internetbedrägeri
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2018/11/13 :  13:08:41  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej alla

Tänkte berätta en tråkig historia jag har blivit utsatt för bedrägeri på internet jag har blivit bestulen på 25.000 kr för en hifivara som aldrig kom fram

Jag tyckte att jag kände mig okej i affären men tyvärr så blir dom bara bättre och bättre på att lura folk på internet.

Tyvärr så kommer problemen att växa ännu mer i framtiden det är väl därför som jag sätter ut den här texten så att ni andra kan vara extra varsamma i framtiden om ni ska handla på internet.

Man känner sig väldigt kränkt och man tappar sugen på det som har varit ens stora hobby

Var försiktiga det finns ingen vara som är värd att riskera pengar för!

Mvh

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker

Edited by - govinda on 2018/11/13 13:14:23

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2018/11/13 :  13:11:52  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Usch va trist

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2018/11/13 :  13:34:42  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Lider med dig, man tappar tron på människan när man blir lurad
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2018/11/13 :  13:36:59  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Huuu så trist

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2018/11/13 :  14:12:47  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Fan va trist
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/11/13 :  15:36:48  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
De går inte att lita på folk längre, så handla privat på distans är en risk. Har också råkat ut för det.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/11/13 :  16:25:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vet du vem du "handlat" av - namn och nummer ska du kontakta polis och Kronofogden.

Djävla surt må jag säga.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2018/11/13 :  16:36:40  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Tack för visat stöd!! Ärendet håller på å utreds

Mvh

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/11/14 :  07:02:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Usch och fy sjutton!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MatsB
Member

327 Posts

Posted - 2018/11/14 :  10:36:24  Show Profile Send MatsB a Private Message  Reply
Om man handlar genom ebay och betalar via PayPal, så har man ett bra skydd mot bedrägerier.
Någon säljare försökte lura mig på ett par högtalarelement från USA, men jag fick alla mina pengar tillbaka, tack vare PayPal.


Det skall vara en njutning att lyssna på musik, och inte en plåga!
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2018/11/15 :  05:07:51  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Fan vad surt! Hoppas det löser sig.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Kaktus
Member

545 Posts

Posted - 2018/11/15 :  07:30:24  Show Profile Send Kaktus a Private Message  Reply
Tungt.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/11/22 :  11:43:49  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Hoppas att det går bra för det är jäkligt tråkigt att bli lurad på pengar som man har slitit ihop för köpa något som man har längtat efter.

Påminner mig om en som försökte lura mig i internets ungdom, nä det är nog inte preskriberat ännu så jag berättar inget.

Jag har kollat lite hur man kan göra om man köper sina pryttlar inom EU om man nu skulle bli lurad och inte får sina saker så går det att gå genom kronofogden så har man tillgång till alla domstolar i EU och då utreds det som tvist visst kostar det en liten peng men skulle det dömas till ens fördel så får man de utgifter tillbaka men spara all konversation som bevis.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2018/11/28 :  22:38:53  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Här är annonsen!

https:/#65279;/www.dba.dk/studer-a810-optager-profes/id-1048854183/

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2018/11/29 :  08:54:38  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Fy, vad tråkigt!
Jag har råkat för några försök hittills men ingen lyckad sådan.

Jag begär alltid en extra bild med papper där det står mitt namn eller nåt som jag hittar på, som är synligt på komponent som säljs, detta har räddat mig några gånger.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2018/11/29 :  11:17:38  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Ja eller säljarens legitimation fotograferat på varan.

Mvh

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000