HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Reparera/renovera Pioneer PL12
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/11/15 :  12:17:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag fick en förfrågan från en bekant med en LP-spelare (jag ryser när jag ser någon skriva så ). Eftersom jag inte fixar det undrar jag om någon snäll själ i Västerås med omnejd skulle kunna ställa upp?

Jag citerar hejdlöst:
"Jag har blivit med en Pioneer stereoanläggning från mitten av 70-talet pga min mammas bortgång. Recievern fungerar utmärkt men skivspelaren behöver lite kärlek. Den startar inte dvs hörs inget alls från motorn och remmen har gått av. Så nu söker jag en bra och tillförlitlig firma helst i Västerås eller i närheten som kan göra en renovering med nytt stift och smörj också. Gör det helst inte själv utan behöver extern hjälp."

Med smörj avses inte knogjärn och basebollträ utan lite lenande lotion.

PM:a mig eller mejla tube(snabel-a)pastisch.se så förmedlar jag kontakten.

Edited by - soundbrigade on 2018/11/15 12:47:20

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2018/11/18 :  10:00:12  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Be din vän kontakta Kenth (ägaren) på Skivbörsen i Västerås. Han har kontakt med en kille/man som servar vinylspelare.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000