HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bästa fototidning?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2018/12/17 :  18:14:11  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Min syster fotograferar en del som amatör och jag tänkte ge henne en prenumeration i julklapp, vilken tidning tycker du är bäst o varför?

Vet att det finns många duktiga fotografer här.

Drömmer om bra ljud...

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2018/12/20 :  11:10:29  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Bästa är minst sagt ett vagt uttryck. Vad har man för inriktning som fotograf ? Det finns oändligt med motiv som man kan ha som sitt huvudintresse. En grov indelning kan vara natur-djur natur-landskap natur-växter människor-porträtt konstnärliga-människobilder abstrakta-bilder osv. Är man intresserad av fototeknik ? Utrustning tycker jag har för stort inflytandei tidningarna. Är man intresserad av datorteknik eller film(analog)fotografering ? På vilket språk skall tidningen vara ?

Själv har jag fastnat för tyska foto-HITS för att den är billig och mångsidig https://www.fotohits.de/ men man måste kunna tyska.
Har provat endel andra tyska tidningar för att de är grundliga:
https://www.photographie.de/cgi-bin/adframe/index.html (teknik och konstfotografi)
Egentligen är jag intresserad av natur och landskap men tycker att naturfototidningar är för fixerade på djur.
Svenska tidningar är väl mångsidiga men ofta ganska magra. Jag tycker böcker ofta ger mer än en mager tidning.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2018/12/20 :  12:14:54  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Tack för ditt svar och du har rätt, jag skulle varit mer specifik.

Den blev iaf tidningen fotografen och jag hoppas att den ge henne lite inspiration/kunskap

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000