HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Händelse: DIY & Vintage träff 2019
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2019/04/13 :  23:49:26  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply



"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/04/14 :  08:10:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ah vad trevligt det var!

Tack till alla som var där och ett speciellt tack till Björn/Highfive för ett perfekt arrangemang!

Jag har några få bilder som kommer upp em.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/04/14 :  09:49:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kör vi bilder här eller annorstädes?? Nåväl, någon började här så here we går igång på alla turbocylindrar.

Osorterat:

































































Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2019/04/14 :  11:14:44  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Anders Martinssons Circlomanens konstruktioner! Här fick jag dagens första helkroppsgåshud från fötterna till hjässan

Jag tycker det kan vara kul att få lyssna lite hur det lät:) Obs spelar in från en IPhone och sitter inte optimalt för inspelning ta det för vad det är kul :-)

https://youtu.be/InkPqsjps0c

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker

Edited by - govinda on 2019/04/14 22:13:45
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2019/04/14 :  11:26:52  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Solhaga system Det här e unikt Wow :-) Här med lite svampar!

Fick även höra hur jazz at the pawnshop kan låta Fantastiskt!!

https://youtu.be/RTdpWTN0cek


Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2019/04/14 :  11:43:55  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Pac och Secanbj System mycket Dynamik och driv! Bandet kommer från Hönö eller var det Australien ;-)

https://youtu.be/oxAjcukKifY

Borttagen av youtube!!


Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker

Edited by - govinda on 2019/04/16 09:59:21
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2019/04/14 :  11:50:41  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply

Sedan tog mitt batteri slut på mobilen så fick inte med fler system

Mvh

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2019/04/14 :  13:39:49  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Jättekul att se lite bilder från träffen. Jag kan bara konstatera att det var fel dag att vara tvungen att jobba på...

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/04/14 :  17:59:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
För mig Berwik och Petter började mässan i Fredagskväll. Vi var på Port Artur och åt en bit och gick hem till mig och lyssnade på musik.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/04/14 :  18:03:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
För mig var det tidigt attgå upp för att packa en Lördag klockan 6 men varken Petter eller Bearwik klagade, vi kom iväg vid halvåtta hemifrån mig.

En bil full med Tannoyer....



...och en bil knappt lastad med rullband- och vinyl-spelare, men mer skulle det bli!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/04/14 :  18:08:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Väl framme ställde jag och Secanbj upp i ena ändan av bildsalen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/04/14 :  18:15:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
I andra ändan av salen stod Vassegård och demade med sin fina SL1000P








Det blev tyvärr inte mycket tid för mig att vandra runt så jag har inte fler bilder än så här. Grymt bra fixat av high five!

Det var en riktigt trevlig dag, tack för all kommentarer och det roliga umgänget.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Schack
Member

269 Posts

Posted - 2019/04/14 :  19:05:27  Show Profile Send Schack a Private Message  Reply
HighFive, det här har du gjort bra.
MVH
Per

Varför köpa något.när man kan bygga det själv.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/04/14 :  20:00:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Petter?! Var det du???.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2019/04/15 :  21:52:39  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
quote:
Anders Martinssons Circlomanens konstruktioner! Här fick jag dagens första helkroppsgåshud från fötterna till hjässan


Den kommentaren kommer jag leva på länge, tack Anders, och tack för att du filmade och delade med dig.

Det blev en hel del sköna återseenden och även ett par nya bekantskaper, det var mkt prestigelös nyfikenhet och uppskattning med många upplyftande kommentarer, konstruktiv kritik och kreativa förslag, det enda jag kände fattades var tid, speciellt i egenskap av utställare, det var så många fler jag velat prata mer med, och massor med byggen som jag gärna gett mer tid.

Slutligen ett stort tack till alla er som kom och lyssnade på mina och Johannes galenskaper, det var stundtals rätt mkt folk, nästan så man blev lite nervös :)


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2019/04/16 :  06:06:56  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Ja, jag har markerat mig med högre hårfäste, skägg och glasögon...

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

Kaktus
Member

545 Posts

Posted - 2019/04/22 :  16:49:04  Show Profile Send Kaktus a Private Message  Reply
Långt till Mölnlycke tyvärr. Mycke grejer jag inte hört.
Hur låter sådana där frontladdade mellanregisterhorn i trä till exempel, någon som kan säga något om typiska egenskaper?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000