HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hösten är här, jippii
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2019/09/10 :  17:43:09  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Jag tycker hösten är en fin tid för en audiofil, när mörkret äntligen återvänder. Det är så mycket bättre att lyssna med mörker ute och dunkelt inne. När solen steker och hettan inomhus är plågande är det svårt för mig att koncentrera mig på musik. Mitt intresse för musik tar oftast ny fart på hösten.
Jätteglad att anläggningen fungerar tillräckligt bra. Dessutom får jag uppgraderingsskov bara mycket sporadiskt nuförtiden. Sedan har det också varit ansträngande att sätta ledig tid på att rippa CD.

FBK
700.000-klubben

7345 Posts

Posted - 2019/09/13 :  12:41:24  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Varken film eller musik påverkas av årstider för egen del, utan det är tid och lust som påverkar.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/09/22 :  21:08:34  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Då är det dax att dra igång klass A slutsteget för att värma upp kåken.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/09/23 :  09:00:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jo, nu när den mörka tiden smyger närmare brukar RPM(Records Per Minute) på huvudanläggningen öka hos mig.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2019/09/23 :  09:58:30  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Björn-Ola: Minns mina Vincent monoblock som jag stekte ägg på.

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2019/09/23 :  15:31:06  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Vad sägs om att bygga in en rörförstärkare med en rejäl skog stora rör i en fuskeldstad?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2019/09/26 :  17:09:52  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
quote:
Jo, nu när den mörka tiden smyger närmare brukar RPM(Records Per Minute) på huvudanläggningen öka hos mig.

Hur skulle det vara att minska på zappandet och lysnna på en hel skiva
Klassisk musik är bra för där upplever jag att det nödvändigt att lyssna på samma skiva flera ggr för att få ut max.

Edited by - MartinN on 2019/09/26 17:10:30
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2019/09/26 :  17:27:49  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
quote:
Vad sägs om att bygga in en rörförstärkare med en rejäl skog stora rör i en fuskeldstad?


Hade jag MYCKET pengar överlopps skulle jag vintertid gärna ha dessa:
https://www.wavac-audio.jp/sh833_e.shtml

men det gäller väl att hålla fingrarna borta för sådana rör körs väl på några kV.

https://en.wikipedia.org/wiki/833A

Edited by - MartinN on 2019/09/26 17:30:59
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000