HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Någon som har tillgång till laser/vattenskärning?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2019/12/10 :  15:36:14  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Hej!

Jag undrar om det är någon här inne som har tillgång till maskiner för bearbetning av topp-plåtar till en rörförstrkare?

Jag behöver göra ca: 70 hål med 4 olika diametrar i två plåtar.

Då jag vill ha det lite symetriskt och snyggt tänkte jag att jag skulle kunna leja bort det till någon som har utrustningen.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2019/12/10 :  17:25:43  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Mälarlaser?

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

epifant
Starting Member

26 Posts

Posted - 2019/12/15 :  22:47:10  Show Profile Send epifant a Private Message  Reply
Schaeffer? Gratis programvare, ganske enkel å bruke og mulighet for å få pris direkte i programmet.

https://www.frontpanelexpress.com/
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2019/12/16 :  20:40:41  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Tack för förslag!
Jag fick tips ifrån ett grannforum om ett företag i min hemby som jag tagit kontakt med.
Det ska nog kunna bli något, jag kommer nog att presentera något så småning om!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2019/12/17 :  00:27:14  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
Bra att det verkar lösa sig hos företaget P. Har aldrig sysslat med rörförstärkare och har nada kunskap där men har sett att vissa trär på silikon o-ringar på rören av någon anledning. Hör av dig om något sådant behövs.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2019/12/18 :  11:10:31  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Silikon O-ringar på rören är nog mest en fix-idé, jag kan tänka mig att det kan göra nytta om man har rör som är extremt känsliga mot mikrofoni och som därför påverkas negativt av vibrationer.
I första hand tror jag att det mest är rör som sitter tidigt i signalkedjan i tex försteg och buffertar som ev. kan ha dessa problem.

Om behovet uppstår när jag byggt klart dessa steg så ska jag ha dig i åtanke!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000