HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Spotify på stereon
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Schack
Member

269 Posts

Posted - 2020/06/08 :  11:50:16  Show Profile Send Schack a Private Message  Reply
hej!
Jag vill lyssna på spotify på stora stereon, men får inte till ett bra ljud. Jag lyssnar idag från min bärbara dator med hörlurar och då låter det bra, men när jag kopplar in datorn i stereon låter det inte bra.från hörlurs uttaget till rca ingången på stereon.
Vad kan jag göra för att få bättre ljud?
Per

Varför köpa något.när man kan bygga det själv.

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2020/06/08 :  13:11:39  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Det enklaste vore att skaffa en dac med usb-ingång och koppla den mellan laptopen och stereon.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2020/06/08 :  13:18:27  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Annars funkar en sådan här: https://www.hembiobutiken.se/produkter/blu-ray-mediaspelare/mediaspelare/270590-advance-acoustic-wtx-microstreamer/

Du kopplar upp den på ditt wifi nät och styr Spotify trådlöst från Spotify-appen på laptopen eller ännu smidigare på telefonen.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Schack
Member

269 Posts

Posted - 2020/06/08 :  15:05:49  Show Profile Send Schack a Private Message  Reply
Tack. Då får jag leta efter en sådan. tror nästan jag har något liggandes i gömmorna.
Per

Varför köpa något.när man kan bygga det själv.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2020/06/11 :  17:28:05  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Någon av Audioquests Dragonfly?
https://www.hifiklubben.se/audioquest-dragonfly-cobalt-da-omvandlare/aqdragonflycobalt/?gclid=Cj0KCQjwrIf3BRD1ARIsAMuugNukS49ey4V3e_4yTgS5U1VHCFWvjp0mQ54efUnmOZNDZIG9x0cFyI4aApZxEALw_wcB


https://youtu.be/ZcGCVyIWRIk

Jag använder en själv, inte den dyraste dock. Och till en simpel anläggning vid min dator, så jag har själv inte riktigt testat vad den går för. Funkar dock problemfritt.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2020/06/11 17:33:14
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2020/06/12 :  10:41:56  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Chromecast audio borde fungera. Dock finns de bara begagnade verkar det som.

Har stött på detta problem med att hörlursutgång orkar driva på en ingång ett bra sätt. Det är betydligt mindre last så det borde inte vara något problem, men det är påtagligt. Märkte det på gymmet när instruktörerna ville koppla in sina mp-3 spelare, paddor, plattor och telefoner för att spela låtarna ut i salen på sina klasser. Det lät väldigt olika med olika tillverkare o saker. Det som lät galet bra, alltså så där så man hajjade till så var det med I-pad.
Då bör nämnas att andra apple produkter inte alls fungerar utan behöver en lågnivåadapter.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2020/06/12 :  12:51:13  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Varför inte en Raspberry Pi med valfri HAT? DietPi och 20minuter är i stort sett allt som krävs.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000