HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Min systers framtida liv...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/08/24 :  09:49:49  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hej på er.
Nu blev den här tråden något annat än Stereo, utan hennes liv. Hon har idag 25/8 fått reda på att hon har en tumör bakom ena ögat, något som vi först trodde var en stroke. Så nu är hela maskineriet igång för att ta reda på om det är cancer eller inte.

Jag undrar om det är någon ide att starta en tråd om min syster framtida stereo som har en begränsad budget då jag har mycket frågor kring det här med streaming bla. då jag kan noll koll om det egentligen. I så fall startar jag en ny tråd om det framöver med mycket frågor och funderingar.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2020/08/25 13:21:09

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2020/08/24 :  18:23:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det är väl bara att spekulera hej vilt? Du har ju startat en tråd redan så det är ju bara att stolpa upp de krav som kan tänkas vara aktuella?
Det kan ju vara så enkelt som att man bestämmer sig för en källa, t.ex. Tidal streaming och sätter en budget.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/08/24 :  18:41:47  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja det blir nog här som jag startar något då de på det andra forumet mest verkar vilja diskutera skillnader mellan olika saker än att hjälpa folk att välja bra saker. Men det blir inte ännu. Mest nu är jag nere i källaren för hon ligger på Södersjukhuset då hon har fått en stroke, vänster del av ansiktet har känseln försvunnit och hon ser dåligt osv. Så de håller på med tester för fullt för tillfället, så man är orolig.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2020/08/24 :  18:51:29  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ajdå, det lät inte bra. Hoppas det reder sig till det bästa!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2020/08/25 :  08:38:29  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det var tråkigt att höra om din syster det är tungt i början jag har själv upplevt det med min mamma.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/08/25 :  13:08:09  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Tack för stödet, det värmer! Fick nyligen ett samtal ifrån henne att det är mycket värre än en stroke. Hon har en tumör bakom ena ögat, så nu har hela maskineriet satts igång för att ta reda på allt om den. Så hon är sjukt rädd nu att det är cancer eftersom vi har det i hela släkten. Kommer försöka uppdatera här allt eftersom då det är ett slags sätt att ventilera sina känslor.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2020/08/25 :  14:33:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Beklagar,men det kan ju gå bra oxå.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/08/25 :  15:15:09  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja vi vet svaret närmaste dagen/dagarna. Och jag har läst på lite och det finns hopp även om det är cancer.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2020/08/25 :  16:27:00  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
För att avlasta dina tankar lite även om det är svårt så sätt ihop en stereolista till henne som det är tänkt och berätta det för din syster vad du kommer fram till det bra för er båda att ha en något att se fram imot.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2020/08/25 :  19:15:12  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
FBK: Beklagar. Hoppas det går bra. Ibland spricker den trygga bubblan vi kallar vardag och det enda man vill är att komma tillbaka till sina vanliga triviala problem. Musik kan i dessa stunder vara direkt outhärdligt.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2020/08/25 :  20:28:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tufft besked FBK, jag håller också tummarna för en bra utgång.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2020/08/26 :  13:31:34  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag håller tummarna, Per.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/08/26 :  14:26:51  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
TACK FÖR ALLT STÖD, det värmer ska ni veta! Vi får nog närmare besked denna vecka vad det verkligen är.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/10/22 :  17:00:09  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Tyvärr så har det gått sakta, plus att hon har varit förkyld i omgångar och då får man inte besöka vården. Så förhoppningsvis får vi snart veta exakt vad som ska göras så jag återkommer.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/11/21 :  18:25:38  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Inget nytt då hon har lämnat återbud ett antal gånger. JA HON ÄR INTE SOM NORMALT FOLK. Så vi får se när nästa tid blir hos doktorn, men då följer mor med för vi vill veta hur illa det är. Och hon har säkert inte tagit in hälften som de sagt tidigare då hon inte är normal som sagt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2020/11/21 :  18:48:20  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Du menar att hon inte är sig själv?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2020/11/21 :  22:29:46  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hon lider av så mycket tvångsmönster osv. osv. att hon är inte som vanligt folk. Hon skulle behöva en rejäl utredning, men alla vet hur psykvården är i Stockholm, dvs total nedmonterad så få hjälp är mycket svårt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2020/11/22 :  00:40:09  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Då är det svårt både för henne och för er anhöriga. Ingen avundsvärd situation. Det blir lätt så att den som är drabbad inte vill veta. Då behövs mycket stöd för att komma över tröskeln. Hoppas att er mamma kan ge det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000