HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY & Vintage träff i Mölnlycke 31/10 2020
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2020/10/22 :  15:59:08  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
solhaga skrev:
Ni skall få den äran att avgöra vilken inkarnation av SLAPS (med IRFP150 MOSFET, IRFPS3810 MOSFET eller UJ3N065080K3S Kiselkarbid JFET) som är att föredra som slutsteg för basarna.
Eller är det rentav mina gamla Trimodaler?


Detta blir inte av; ingen skillnad kunde höras vid de blindtester jag har gjort.

Temperatur och stabilitet har istället varit avgörande, så det blir IRFP150 i SLAPS för bas som ni får se och höra nästa lördag.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/22 :  16:07:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det blir ingen Luxman heller. Har inte kommit så långt och dessutom ramlat på seriösa funderingar med rörvalen. Har scheman där man kör med ECC99 i stället för ECC85 och gudarna vet om jag har komponenter till den varianten. Men jag kämpar på. Kanske får jag sålt vinterdäcken som står bak i bilen så jag kan få med Sonido-högtalarna ...
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/10/22 :  16:45:49  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Jag har ECC99 om du behöver. Och 12BH7A
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/22 :  17:14:59  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Har jag med (12BH7) men framför allt 6N6P. Jag har en påse plockgodis som måste inspekteras men ikväll kommer pastor Pettersson för att hälsa på.
Ska förska hetta upp lödkolven imorgon så får vi se var jag hamnar.
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2020/10/24 :  17:11:07  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Hej
Ändringar med avseende på middagsmaten på träffen.
Av praktiska skäl, så blir det istället Pasta Bolognese eller Pasta med lyxig Tomatsås.

Då det är en DIY träff, så har jag tagit fram ett gammalt kärt effektsteg ur gömmorna: Dunderklumpen ett klass AB steg med monstruös transformator, fina Rifa kondensatorer i strömförsörjningen och utvalda komponenter i förstärkarstegen. Det är ett point to point bygge.
QUAD II utgår, det kommer längre fram på nästa träff, som går av stapeln 2021.

Med vänlig hälsning, highfive

Edited by - highfive on 2020/10/24 18:22:40
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/24 :  18:49:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Pasta Bolognese ...????!!!!! Nä då kommer inte jag.<wink>
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/27 :  16:18:21  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
En fråga:
Jag ska tids nog få en specialgjord T-shirt och vill ge något tillbaka och undrar om någon har en "träbit", ett stycke exklusivare trä (teak, jakaranda, al, ask, körsbär ...) och kan ta med sig till träffen.
Den behöver inte vara större än 15x15 cm och kanske 2 cm tjock (gärna lite mer.
Björk kan också fungera.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/10/27 :  18:27:01  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Jag kan ta med en bit marinplywood, 9mm tjock. Duger det ?
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/27 :  20:12:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kanon! Ta gärna med. Jag ska försöka få tag i ett trasigt rör också och har ett pajat EL156 i källaren som jag skulle kunna använda.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/10/27 :  22:26:34  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Jag skall även ta med mig en LP av miriam klein som har en röst som påminner mig om alice babs
Hon spelar på lp "blues & boogie". Skivan är ett fynd jag gjorde på en loppis, kanske inte alla
uppskattar den men jag vill pusha för den.

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/29 :  08:00:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Och jag har bränt ner min DIY-CD så jag slipper kånka på massa skivor och sedan inte veta vad jag ska spela.

MEN ... ett svart moln har seglat upp på min himmel. Jag fastnade i hissen häromdagen och jag tror man letar reservdelar till den. Om hissen inte är igång denna vecka får jag inte ner mina blå Sonido-ovaler till bilen. Trappan forcerar jag inte med de monstren och min rygg.
Dock har jag en spännande reservplan.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2020/10/29 :  08:47:23  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
soundbrigade skrev:
Och jag har bränt ner min DIY-CD så jag slipper kånka på massa skivor och sedan inte veta vad jag ska spela.


Bra idé, jag gör en på min spellista också.
(DSD och 24-bitars blir då konverterade till 16/44,1)
Då kanske vi kan jämföra musikintryck om andan faller på.



Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2020/10/29 10:59:25
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2020/10/31 :  20:56:02  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Tack Björn/highfive och alla andra för en fantastisk trevlig samvaro idag!

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2020/10/31 20:57:05
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/10/31 :  21:19:45  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Jag instämmer, fast jag fick bryta tidigt. Hade sett fram emot att höra "slaps"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/31 :  22:01:23  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Som jag sa, jag vill egentligen inte recensera alla DIY-träffar, men den här var det bästa någonsin.
Bra jobbat Björn och alla vi andra och så har man upptäckt något nästan positivt med Comviq-19, vi var ett litet tajt gäng. (Fast är dock ändå tråkigt att inte fler passade på att njuta av lite fin teknik och musik).
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2020/11/01 :  00:44:07  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Mycket roligt att träffas och få ta del av andras skaparglädje, fantastiska system och kunskaper. Jättetrevligt och stort tack till Higfive som arrangerade och tack till alla er som gjort er omaket att ta med era riggar!

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000