HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 En ny byggtråd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Bjäris
Member

256 Posts

Posted - 2021/03/18 :  18:49:06  Show Profile  Visit Bjäris's Homepage Send Bjäris a Private Message  Reply
Intressant val av böcker. Har du prenumererat på Skolatlasar? Sen känner jag igen boken om Paloma från när jag var barn, men mins absolut inte vad den handlade om.
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/03/19 :  02:43:00  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Grundar med Focus och toppar med Psalmboken. Min lokal är i en före detta skola med det som är kvar av biblioteket i rummet intill. Jag tog de som hade bäst prestanda.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/03/23 :  00:22:48  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Nu är fräsen på plats.



Tyvärr var jag tvungen att modifiera anslutningen till golvet för pinnbultarna satt inte fast.






Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2665 Posts

Posted - 2021/03/23 :  07:47:13  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Är det inte risk att det blir för stora krafter i sidled?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/03/23 :  22:51:41  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Med pinnbultarna menar du? Det tror jag inte. Problement var att dom inte satt fast i golvet ordentligt.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/04/12 :  22:44:45  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Det blev nya fästen till fötterna. Min konsult, Ingenjör Lundin, rekommenderade minst 4 skruvar.


Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/04/25 :  20:39:33  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag har efter bästa förmåga försökt att väga in bordet. Men det vill sig inte riktigt. Eftersom fräsen står på bordet tänkte jag att det kunde vara idé att kolla hur plant det blir med den på. Det var inte plant alls. Så nu har jag med hjälp och stöd från Ingenjör Lundin kommit fram till att jag ska skruva fast bordsfräsen i fräsbordet.

Det ska borras genom fräsens profiler, bordsskiva och fräsbordets profiler, sammanlagt ungefär 211 mm. Så jag har beställt ett wolfcraft borrstativ



Det blir 19-413 borr från Biltema och M5 gängstång.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/05/03 :  23:35:42  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Nu har jag vägt av bordet med shims gjorda av polska ölburkar. Och borrat första hålet för ihopsättning av bordsfräs och fräsbord.


Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2021/10/02 :  09:13:05  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Eftersom det bara var 2 regniga dagar på semestern har det inte blivit mer gjort på fräsen.

Nu är fräs och bord ihopbultat. Bultarna går igenom fräsens ram och balkar i bordet.

Det är avvägt så gott det går på bommen i ändläge och över de andra två infästningarna.










Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000