HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var kan man köpa 845 rör i Sverige?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jari
RödaTråden vinnare

4437 Posts

Posted - 2020/10/22 :  20:58:50  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Som sagt,vem saluför någon variant av dessa rör i sverige?
Jag har googlat,bara hittat Akkelis,men finns det någon mer?

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2020/10/22 :  23:45:15  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Köp på ebay är mitt råd.
Jag har bara goda erfarenheter. En kille försökte sälja ett Kina-300b i electroharmonix-kartong, men då sa jag ifrån. Fick pengarna tillbaks mot att inte ge honom underbetyg. Alla säljare är livrädda för att få dåligt betyg. Då vill ju ingen köpa från dom. Handlade asbilliga 6n23p varav nästan samtliga 8 höll specen för motsvarande europeiska. Läs beskrivningarna noga bara. Det är bara när varan och beskrivningen skiljer sig man kan klaga.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2020/10/23 :  15:51:41  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
Jag kan nada om rör men PeterH här på forumet kanske har eller kan rekommendera vidare?
Hemsida för hans rör: https://tubular-well.se/
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/10/23 :  16:31:36  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Ledsen, har inga 845, känner heller ingen som handlar med dem.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4437 Posts

Posted - 2020/10/23 :  16:31:53  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

PeterH har inga 845 rör att sälja på hemsidan,
jag var inne på Akkelis idag,de hade naturligtvis inte
det 845 röret jag var intresserad av.
Akkelis köper sina 845 rör från https://www.tubeampdoctor.com/.
Då är det bättre att själv köpa direkt av Tubeamp.,
som anlitar UPS,jag har bränt mig på Postnord,2 gånger har de
klantat till mina beställningar från Kina.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/10/23 :  16:38:08  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
UPS skulle jag undvika.

Förra veckan beställde jag några kylflänsar av farnell, bad dem
skicka med postnord, men icke. UPS fick uppdraget
Den 20 passrade chauffören göteborg och meddelade att dörren
var låst och att leverans inte kunde göras ( en lögn)

den 23 fick efterlyste jag grejorna, efter 15 minuters samtal med
deras värdelösa robotröst blev jag äntligen kopplad till
en handläggare som kunde konstatera att chauffören sagt detta.
Grejerna fanns 20km bort om jag hämtade själv.

Under protest körde jag genom görteborg och det f-e västlänksbygget
( några idioter i kommunhuset trodde att det var en bra sak tvärt
emot banverket och andra som kan)

Framme vis UPS tåg det 13 minuter att hämta kuvertet, det visade sig
att det var helt mosat, som om en truck med hårda hjul
krossat innehållet mot ett golv.

Suck!

Beställ du gärna med UPS som leverantör. Om du törs .
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/10/23 :  16:47:53  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kolla med Jan Würsten:
Phone: +49 4882-6054551 *
Telefax: +49 4882-6054552
Cellphone: +49 151-24257999
Email: FJZ@die-wuestens.de

Kolla också finksa Ural-Tones:
https://en.uraltone.com/tubes/other-power-amp-tubes-300b-6v6.html
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4437 Posts

Posted - 2020/10/23 :  16:48:14  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

quote:
Jag har bränt mig på Postnord,2 gånger har de
klantat till mina beställningar från Kina.


quote:
UPS skulle jag undvika.




Båda dessa företag har i sitt uppdrag att leverera gods,
inget av företagen klarar av det.
Nej,jag får lägga en beställning hos Akkelis,
och personligen hämta rören i butik.


Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4437 Posts

Posted - 2020/10/23 :  17:38:29  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Postnords tillkortakommanden:

Jag betalar tull och momsdeklaration.
När jag kontaktar Postnord efter ett tag
då ingenting har framkommit efter det,
då har Postnord inte aviserat att försändelsen
finns att hämta på ett postkontor,
och försändelsen har returnerats till Kina.

Nästa försändelse får jag ingen avisering om att det
skall tull och momsdeklareras.
Och återigen returneras försändelsen till Kina.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/10/23 :  18:59:06  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
"Nej,jag får lägga en beställning hos Akkelis,
och personligen hämta rören i butik."

Låter bra. Gynna lokala handlaren i stället för dålig service.

Själv har jag ingen butik men för inrikes försändelser har
jag bara goda erfarenheter av postnörd.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4437 Posts

Posted - 2020/11/06 :  16:38:27  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Nej,det blev att jag beställde själv direkt av Tubeampdoktor,
då även jag måste köra genom Göteborg,med trängselskatt och bilköer.
Jag valde DHL som leverantör,som Postnord tog över efter att leveransen ankommit Sverige,som jag minituöst földje via Postnordappen,så leveransen fungerade som utlovat.
Det skall tilläggas att inte jag heller haft några problem
med inrikes försändelser med Postnord.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2020/11/06 16:40:26
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4437 Posts

Posted - 2020/11/06 :  20:00:57  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Återkommer till vilka rör jag köpte.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4437 Posts

Posted - 2020/11/08 :  12:48:24  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Det blev ett par Shuguang WE845.
De skall vara kopior av Western Electric 284d,
som kopierades av United Electronics från 1930 talet
och ett 20 tal år framåt.
UE röret skall vara ett av de bästa 845,om inte
det bästa som tillverkats.
Jag är nöjd med mitt köp.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4437 Posts

Posted - 2020/11/11 :  09:57:10  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

quote:
Jag är nöjd med mitt köp.



Det är ett "understatement".
Jag köpte ett par till.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000