HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Räven, en ovetenskapligt bevisad betraktelse
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2020/11/08 :  10:09:05  Show Profile Send Strmbrg a Private Message  Reply

Jag såg faktiskt en räv här, härom morgonen. Det var första gången.
Som tur var, så var vederbörande inte och hasade runt mellan apparaterna.

Jag ska ovilligt erkänna att jag inte har utrett detta tillräckligt för att kunna bevisa att strömtillsnyggaren hade någon större inverkan på, att vederbörande höll sig ute på gräsmattan.

Det finns dock (eller åtminstone någorlunda troligt) några hakar i det ovanstående skall än ovilligare tilläggas:

Dels kan det i vetenskaplig anda inte uteslutas att det var placebo som fick mig att uppfatta det som att vederbörande slirade runt på gräsmattan, och inte jazzade runt mellan apparaterna.

Jodå, jag försökte göra ett blindtest, men då såg jag ju ingenting alls längre...

Det kan finnas ett lömskt och vilseförande förgivettagande här, som bottnar i att räv i gemen normalt håller sig på mattan, så länge den består av gräs och inte av polypropylen. Mattan alltså, rävar består av päls. Att rävar består av polypropylenpäls är ovetenskapligt bevisat och där är science settled, som det brukar heta när man inte vill att det skall vara på något annat jobbigt jävla vis än det vis som man har bestämt sig för att det skall vara på.

Dels kanske den potentiella rävboan hyste oro för att den skulle kunna drabbas av ångest där inne bland apparaterna.
Inte för att riskera att bli halsduk, men vederbörande bör ju rimligen ha uppmärksammat det jättestora porträtt av Arnold Schönberg, som vi har fäst på husgavelns mexiteglade fasad.

Dels kanske den inte alls gillar klass-A, ((de har ju väldigt tjock päls) Nej! inte stärkarna, RÄVARNA, dummer!!) och drog därför öronen och klorna åt sig, i frågan om att göra ett inbrott, redan då den såg den stora Accuphase-neonskylten ovanför vår entré.

Nej! Vi är inga insnöade märkesfreaks! Skylten råkade sitta där redan då vi köpte kåkskrället, och jag vet fan inte om jag skall söka bygg- eller bara skyltlov för att få ta bort den. (Schönberg har vi förvånansvärt nog fått skyltlov för.)

PS
Att neonskylten representerar en firma som även tillverkar klass-A/B-pryttlar kanske den inte känner till.
RÄVEN!! Inte skylten!! Suck...
Pälshögen var emellertid som bortblåst innan jag hann komma på att fråga, och försöka bringa klarhet i vederbörandes kännedom om ifrågavarande företags produktportfölj.

PPS
Hifi är inte det enklaste, och kan göras än mer invecklat, vilket kanske - åtminstone just det - kan bevisas med hjälp av ovanstående textmassa.

Sammanfattningsvis vill jag bara säga:
Inte fan vet jag! Tänk ut nåt själv istället för att bara sitta där och invända mot mina resonemang va!
:)

Trevlig fortsättning på helgen!

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/11/08 :  12:09:50  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Skarpsynta observationer. Som alltid väl underbyggda resonemang utan att blunda för osannolika samband. Ibland är verkligheten mera overklig än fantasin.

Go to Top of Page

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2020/11/08 :  12:55:56  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Det där var en redovisning av utomordentligt organiserat tänkande som får mig att fundera över hur ditt oorganiserade tänkande kan gestaltas.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2020/11/11 :  15:06:15  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Kloka ord och kloka kommentarer som förgyllde min eftermiddag när jag hade tråkigt en stund.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2020/11/12 :  20:46:17  Show Profile Send Strmbrg a Private Message  Reply
Vad är det för klokt och skarpsynt med det här inlägget?
Det är ju mest bara ordbajs i syfte att underhålla lite.
:-)

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/11/12 :  22:04:49  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Javisst, som vilken poesi som helst.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2020/11/13 :  12:11:19  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det var skönt att höra att det var ordbajs. Jag trodde att det var djupa tankar som gick långt över mitt huvud och jag kände mig som en riktig dumbom. ;-)

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2020/11/13 :  12:43:26  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Förbjudna preparat, var min första tanke.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2020/11/13 :  14:54:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag fick ont i huvudet då jag försökt läsa det.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2020/11/13 :  18:17:44  Show Profile Send Strmbrg a Private Message  Reply
Hela bakgrunden till hela bajsmassan är att jag vaknade alldeles för tidigt en lördagmorgon. Jag läste en grej i en tråd på ett forum, och mina associationer brakade omedelbart lös. Det renderade i att jag fick ur mig denna bajsmassa.
Mycket märkligt, eftersom jag i övrigt är så borta på morgnarna att jag knappt kan göra en kopp snabbkaffe eller hitta till toaletten...

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.


Edited by - Strmbrg on 2020/11/13 18:18:43
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/11/13 :  18:59:34  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Den ondermedvetna poeten kommer ut. Nobel nästa ?
Go to Top of Page

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2020/11/13 :  22:25:19  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Ändå är det väl det mest stringenta inlägg du gjort på många år?
(Ferlåt).
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2020/11/14 :  07:14:00  Show Profile Send Strmbrg a Private Message  Reply
Ja, jag har ju knappt gjort någonting alls här på flera år.
Så, visst. Mest stringent kanske. Men ändå inte särskilt stringent i absoluta tal, skulle jag säga.

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2020/11/14 :  20:25:20  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Dina inlägg är ändå alltid läsvärda. Inte oviktigt när det är vad som drar oss hit. Läsvärde alltså.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000