HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Årets bästa investering 2020
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2020/12/11 :  13:44:58  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
För mig

egen skivstång o tyngder att träna hemma

ta hand om hälsan i dubbel mening

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2020/12/11 :  14:24:27  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Håller med men har kört den billiga varianten med armhävningar, situps, yoga (ledd från youtube-videos) och liknande. Det är kul att framstegen mäts på tidsrymden "en vecka" när man börjar nått nytt.

Jag har jobbat hemifrån sedan mars och vardagsmotionen riskerar bli lidande jämfört med kontors-tiden, då det blev flera tusen steg per dag bara genom att ta mig från olika mötesrum. Hemma e det kaffe, toa och lunch på 20 stegs avstånd.

Hälsan, både fysisk och psykisk, behöver tänkas på och ageras på, i denna förändring.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2020/12/11 :  16:58:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag har hittat till matlagning genom att renovera en gjutjärnsstekpanna. Så nu blir det en del stekande/friterande/... med gjutjärnspannor. Jag har tom gjort långkok, en Boeuf Bourguignon, och jäklar vad gott det var!

Sedan att det visade sig att det var jäkligt skoj att göra i ordning gjutjärnspannor var ju en bonus så det har blivit några stycken under året.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2020/12/11 :  17:09:18  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ronneby bruks tunna gjutjärn är en favorit

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2020/12/11 :  17:23:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nån så modern panna har jag ännu inte provat. Just nu kör jag på en maffig 24 cm Ronab som också kommer från Ronneby, men för minst 20-30 år sedan, kanske mer..... Jag har några pannor och grytor från Skeppshult också.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2020/12/11 :  17:43:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja just det, jag har skaffat en begagnad Tormek kniv-slip i år också. Det blev några diamant-skivor till den också. Nu är mina köksknivar farligt vassa och helt otroligt sköna att jobba med.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/12/11 :  19:09:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
En MOOG/Radio Schack synt.
En sovjetisk Polivoks-synt.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2020/12/11 :  20:19:25  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Investerat i delar till 5 förstärkare...
Rör kt77
Class D 2st
singleend transistor BA3
mm mm
Jag får snart börja sälja lite byggen.
Men man måste ju hålla hjärnan igån....

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2020/12/12 :  00:14:21  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Inget, absolut inget det har varit ständig motvind först i mars så drabbades jag av C-19 och var dålig i tre veckor värst blev det när jag drabbades av en liten stroke alltså en TIA nä två var det med par veckors mellanrum som inte det räckte så hade jag högt blodtryck hjärtat gick på högtryck så det blev en rejäl medicinering som följd.
Visst medicineringen har hjälpt och det har blivit så mycket bättre så det är bra men hjärnan har dock inte återhämtat sig för idag gick jag verkligen i väggen. Jo det finns en grej som är till det bättre vad det beror på vet jag inte men mitt bukfett håller på att försvinna det kan vara alla mina mediciner som är orsaken för motionera gör jag lika lite/mycket som innan. Jo jag köpte ett par LL opt av Ryssen det är en blivande efterlängtad uppgradering till den lilla röda.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2020/12/12 :  00:33:45  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Sony IER-Z1R

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2020/12/12 :  11:13:45  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
En Hilti TE-1000 AVR bilmaskin.
För att kunna bila upp betongplattan under garaget för att kunna gräva ut och få högre takhöjd.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2020/12/12 :  22:16:15  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Mitt köp av ett par Shuguang WE845 till min Dared förstärkare.
De köptes efter att jag läst den här recensionen:

quote:
It is a little confusing because, while both versions are copies of the Western Electric 284, the Psvane WE845 Replica's are a copy of the 284 A, which was the first version. They list for $798 and have a street price of around
$700. The Shuguang WE845 Replica's are copies of the later and superior 284 D version. United Electronics copied the Western Electric 284 D in the 1930's to 1950's. UE dubbed their version the 845 W. The "W" stood for
"warrized", which meat in today's jargon that they were "ruggardized" for military purposes. The Shuguang's go for about $450 a pair, I am not sure of the official list price. In my opinion, they are priced backwards.
The Shuguang WE 845 Replica's are the best 845, which I have heard since the United Electronics W's of which I owned a pair. They are now the best reason to own 845 output based equipment. If you are listening to 300 B's in a push-pull circuit because you need the extra power, these new 845's represent a viable alternative.
845 equipment owners, roll the correct new WE845 in and rejoice!


Så är det,de här rören är verkligen så bra.

PS.
Det finns ett par UE 845 till salu på Ebay för 63KK,
spara pengar och köp Shuguang WE845 istället.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2020/12/12 22:32:03
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/02/09 :  00:39:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Mina Vintage högtalare.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000