HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ljudföroreningar i radioprogram
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2021/02/07 :  16:06:01  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
I natt lyssnade jag på programmet "Rädslan jag ärvde" https://sverigesradio.se/avsnitt/1662750.
Nog tusan har de lagt på bakgrundsmusik. Den försämrar hörbarheten och har ingen anknytning till programmet.För inte innehållet framåt på något sätt. Bara störande.
Tyvärr har det här otyget blivit allt vanligare.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/02/07 :  19:43:21  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Mycket störande. Hustrun avskydde svenska filmer och TV-serier eftersom hon som icke-svensk hade svårt att uppfatta vad som sades när programmen hade en tät matta av musik i förgrunden.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2021/02/15 :  18:08:29  Show Profile Send Magnuz a Private Message  Reply
Visst är det irriterande. När jag såg trådtiteln tänkte jag dock på något annat, nämligen oönskade ljud i radio- och TV-program som ljudproducenten missat men som blir väldigt tydliga för den som har fullregisterhögtalare. Jag såg någon dokumentär som var relativt ny men där det ändå låg ett envist och rejält starkt lågfrekvent brum i bakgrunden hela tiden. Rejält irriterande.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000