HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Värdering gammal utrustning.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2021/02/13 :  22:24:15  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message  Reply
Oj vad länge sedan jag loggade in här...
För 12 år sedan plockade jag ner mina högtalare från stativen och ställde dem för nära vägg på IKEAs benno-TV-bänk med hopp om att snart vara tillbaka och lyssna men det har inte riktigt hänt. Så med mindre och mindre möjlighet och tid börjar jag fundera på att avyttra stereon eftersom ytan behövs till annat, och ersätta den med någon soundbar eller annan hemskhet. Så då undrar jag om det fortfarande finns värde kvar i mina gamla saker så det är mening att sälja? Hoppas ni kan ge lite fingervisning i alla fall. Så följande:
Dynaudion contour 1.3SE
Musical fidelity A3.2(har jag för mig) försteg, slutsteg, radio, dac och cd.
Harmony design v9 riaa
Nottingham analogue interspace skivspelare med interspace tonarm.

Det är väl lite knepigt men undrar mest, "nej, du är inte värt så mycket idag, bättre behålla" eller "japp, bra slant för sakerna"

Edit:ber om ursäkt för auto-correct....

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Edited by - Dr.Nope on 2021/02/13 22:27:47

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/02/15 :  00:17:46  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Dynaudion contour 1.3SE är en av deras bästa stativare de gjort så den finns det värde i, exakt hur mycket har jag inte koll på. Men de såldes 2008 för 12.000kr
Läs även lite här.
https://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?/forums/topic/11913-primaluna-prologue-premium-med-dynaudio-contour-13se/
Musical fidelity A3.2, deb vanliga integrerade kostade 12-13 tusen runt 2007-2008 ny. Så ditt försteg och slutsteg är också värt en bra slant. radio,dac och cd får du mindre för. Sök på google och kolla, och sök även på Tradera om de sålts där då får du en bra prisbild på dem.
Det är bra att skriva på google, Musical fidelity och beteckningen och Tradera.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2021/02/15 :  14:24:47  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Hifi intresse kan gå i perioder. Själv har jag haft olika perioder med varierande aktivitet, men alltsomofta har jag lärt mig säga till mig själv, nä, nu blir det lyssning i dag. Funkar bättre ju oftare man aktiverar sig. Jag skulle nog tänka mig för ordentligt förrän jag skulle sälja min hobby. Jag har gjort dumma försäljningar - och ångrar jag mig ? Javisst.

Edited by - MartinN on 2021/02/15 14:25:56
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000