HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nån som har hund?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2021/07/18 :  15:48:45  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ja jag har ingen men mitt ex har en schäfer.
Hur gör man för att få bort hundhåret i bilen,det går ju inte att dammmsuga bort det...??

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Perfector
Member

478 Posts

Posted - 2021/07/18 :  16:12:44  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Kan du se det kan du använda seg tejp, typ gaffatejp och klistra på och sedan dra bort så följer mycket skräp med.
Annars en seg klädrulle, men skaffa extra papper för det kommer att gå åt. mycket sådant.

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page

Dato
Member

292 Posts

Posted - 2021/07/18 :  20:18:10  Show Profile Send Dato a Private Message  Reply
"Du kan dammsuga tills solen går upp i diskbaljan #8211; hår av hund och katt kan vara hopplösa att få bort med dammsugaren även om du har specialmunstycken.

Ingen orkar dra ut strå för strå ur bilklädseln för hand.

Foppatoffel greppar stråna
Lösningen är i stället ett redskap med grepp. Du kan använda en gummiskrapa för fönstertvätt men ännu hellre en foppatoffel som håller bättre.

Plasten får grepp om stråna och drar ut dem och foppatoffeln ger bra grepp samtidigt som den tål mycket utan att ge med sig.

Dra över ytan med toffeln så dras stråna ut och samlas i små rullar."

https://www.land.se/hus-hem/har-i-bilen-stada-med-en-sko/




https://www.bokus.com/bok/9789174293883/moss-och-manniskor/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2021/07/18 :  21:17:14  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Blir till att inhandla ett par foppatofflor..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Dato
Member

292 Posts

Posted - 2021/07/19 :  08:59:40  Show Profile Send Dato a Private Message  Reply
Testa.

Jag har aldrig prövat det. Låter ju lite mysko men tja vem vet. Det kanske fungerar.

https://www.bokus.com/bok/9789174293883/moss-och-manniskor/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2021/07/19 :  18:51:04  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Det funkade faktiskt ganska bra att "skrapa" bort håret med skon.tyvärr hadde dom endast storlek 41 (Jag har 44)
men det var ju skrapa hundhår jag skulle göra dessutom kostade dom bara 30:-...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2021/07/19 :  19:52:59  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Nu var det ju ett ex, annars hade du ju - rent förebyggande - kunnat skrapa bort håret på hunden också.
Go to Top of Page

Dato
Member

292 Posts

Posted - 2021/07/20 :  00:01:11  Show Profile Send Dato a Private Message  Reply
Ser man på. Det funkade alltså hyfsat. Lärde man sig något nytt.


https://www.bokus.com/bok/9789174293883/moss-och-manniskor/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2021/07/20 :  01:00:10  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
rent förebyggande - kunnat skrapa bort håret på hunden också.


Ja jag har påmint henne ett otal ggr,men jag är väl för snäll som låter hunden åka med ändå....

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000