HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Humminguru ultraljudstvätt, review
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2021/11/28 :  20:29:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Skivtvättar är alltid ett roligt ämne.

Techmoan på youtube tar sig en titt på Humminguru's tvätt, kolla här!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2021/11/28 :  21:17:04  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag var nog mest road av hans referens-skivspelare!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2021/11/29 :  08:42:30  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
Det var en rolig skivspelare och jag undrar hur de löst förflyttningen av PU'en över skivan, det lär inte fungera av "egen kraft".

Jag tror att min HumminGuru ska anlända under dagen så får jag prova själv men det är alltid trevligt att få andras synpunkter också. Jag tycker att den verkar fungera ungefär som man kan förvänta sig.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2021/11/30 :  15:55:53  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Jag var nog mest road av hans referens-skivspelare!


Han har en del kuriositeter, vilket är en del av kanalens tema, och det där är inte den enda med "linear tracking". I den större högen uppställda prylar har han en Denon DP-47F, har jag för mig.

quote:
Det var en rolig skivspelare och jag undrar hur de löst förflyttningen av PU'en över skivan, det lär inte fungera av "egen kraft".


Det besvarar kanske inte hur balanseringen mellan stående och liggande fungerar, men här visar han hur den ser ut inuti:

https://youtu.be/AiiuboFNTA4?t=596

Man kan möjligen ha teorier då det finns en fjäder och lite annat. Innan dess försöker han få ordning på den motordrivna mekanismen för att hålla fast skivan, samt pratar lite om dem i allmänhet.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2021/12/02 :  13:34:23  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Högst intressant att höra recensioner från Er som beställt och hunnit testa själva

Human prissättning känns det som iaf.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000