HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Uppgradering partysystem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Swed
Member

99 Posts

Posted - 2023/10/21 :  12:27:22  Show Profile Send Swed a Private Message  Reply
Ombyggnation av ett party ljud-system#8230;

Hej allihopa, jag byggde mig ett party-system för ~10 år sen, syftet var att kunna spela riktigt högt och rent, på allt från hårdrock till hip hop.
Då jag har en bakgrund i bilstereo världen, så blev det tillgången på 12 st 6x9 bilhögtalare som bli topp-systemet, som drevs av en 6-kanalig surround reciever, och dom kompletterades med ett bashorn av modellen THAM12, som senare kompletterades med ett THAM12 till#8230;






Då system nu har varit nerkopplat ett par år och jag samtidigt har samlat på mig saker, så tänkte jag nu väcka liv i det igen.
Köksdelen får bli del 2 i detta#8230;

Jag har nu kommit över 4 st nya Yamaha NS-777 som har fått sätta livet till. Dom ska ersätta 6x9 i topp-systemet.





2xTHAM12 får fortsätta stå för basen.




Följande saker har jag samlat på mig:



Och ungefär så här hade jag tänkt mig att det ska bli#8230;



Jag tar tacksamt emot synpunkter och förslag, det några saker som jag funderar på:

#8226; Ska jag låta Yamaha delningsfilterna vara kvar mellan diskant och mellanregister,
#8226; eller ska jag köra aktivt där och också?
#8226; Ska jag köra THAM12 bryggat eller 1 på varje kanal på slutsteget.


Bosse

Edited by - Swed on 2023/10/21 12:28:17

pix
200.000-klubben

4150 Posts

Posted - 2023/10/30 :  13:35:32  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag önskar att jag kunde ha några vettiga synpunkter Bosse, men bio är inte riktigt min grej.
Jag är nog i precis andra änden av spektrumet. Där allt skall vara avskalat och enkelt som det går.
Men jag uppskattar ändå att läsa din tråd. Riktigt snyggt byggt!
Hoppas du får lite svar av någon som kan det här med bio lite bättre.
Mvh

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000